A Diablo IV amellett, hogy visszakanyarodik a korábbi részek sötét, komor és brutális hangulatához, nem felejt el önálló játékként működni, így jó néhány újdonságot tartogat majd számunkra a kaland. Egy hosszabb cikkben már összeszedtük nektek, amit jelen pillanatban tudni érdemes a játékról, ebben olvashattok az osztott világról, a fejlesztők pedig most egy kicsit bővebben is kifejtették, hogy mit is jelent ez.
Azt az első pillanatban leszögezték, hogy a Diablo IV-hez mindenképp online kapcsolat szükséges, függetlenül attól, hogy egyedül vagy csapatban vágnánk neki. Erre azért van szükség, mivel a játék világán több játékossal osztozunk majd, kicsit hasonlóan egy MMO-hoz. Sokunkban felmerülhet, hogy nem vesz-e el a komor, elkeseredett világvége hangulatból, ha lépten-nyomon másik játékosokba futunk?
A fejlesztők megnyugtatnak mindenkit, hogy ez nem megy majd az atmoszféra rovására, mivel ugyan lesznek területek, ahol osztoznunk kell a többi emberrel, de a sztori szempontjából fontos területekre és a dungeonökbe kizárólag egyedül, vagy a csapatunkkal léphetünk be, így nem rontja majd el a hatást a többi játékos. Ezt egy mechanikával segítik elő, aminek köszönhetően a városokban több emberrel futhatunk össze, de minél kietlenebb régiókba érünk, annál kisebb az esély, hogy másik játékossal akadunk össze.
Bár sokak számára talán ez kevésbé fontos kérdés, nem lenne rossz, ha konzolon maradhatna a kanapé coop lehetősége, egyelőre erről nincs konkrét infó.