Olyannyira adná magát a lehetőség, hogy más médiumoknál dolgozó kollégáimhoz hasonlóan összefüggéseket keressek a rajongók egy része által hevesen kritizált látványvilág, és a művész úr távozása között, de mégse tenném.
Minden hasonló jellegű találgatás csak újabb összeesküvés elméleteket szőne, s újabb parttalan vitát szítana.
A száraz tények szerint Brian azért távozott, mert új céget kíván alapítani a játékiparon kívül, s ezentúl ott kívánja hasznosítani a benne rejlő kétségkívül kreatív energiákat.
Mint azt Jay Wilson vezető dizájner elmesélte, Brian állt elő az élesebb kontrasztok, az élénkebb színek és a stilizált ábrázolás ötletével. A végső cél az volt, hogy a játék úgy nézzen ki a monitoron, akár egy festmény. Bizton állíthatjuk, ez sikerült.
A művészeti vezető távozása után már keresik a lehetséges utódot, ám leszögezték, hogy olyannyira elégedettek a Brian által lefektetett alapokkal, hogy annak, aki a helyére érkezik, a művészeti csapattal együttműködve a most megkezdett irányvonalon kell haladnia.
Gyakorlatilag ezzel a kulcsmondattal ki is fogták a szelet a látványvilágot fennhangon kritizáló játékosok vitorlájából, akik korán bontottak pezsgőt, mondtak tósztot és ültek tórt ama bizonyos brummogó (jelen esetben Brian Morrisroe) irhája felett.