A Diablo III egy olyan fejlesztőtől jött, mely a világ legnépszerűbb MMO-ját tartja fenn. Nem is értettük, hogy miért sikerült ennyire félre az indulás, tekintve, hogy azért a World of Warcraftból már tanulhattak a srácok.
A Blizzard a rajtot követő hetekben folyamatosan azt nyilatkozta, hogy nem készültek fel ekkora tömegre, de ezen mi csak jót röhögtünk. Hogyne tudták volna, miután 10 éve erre várt mindenki? Most kiderült, hogy nem vicceltek, komolyan ez volt a helyzet. Egyszerűen tévedtek, és nem mérték fel helyesen az igényeket.
A GDC-n Josh Mosqueira, a Diablo III rendezője mesélt az indulás körülményeiről. “A sales csapatunk 6,666 milliós eladást jósolt az első évre. Hát ez az első pár nap alatt össze is jött. Egyszerűen fogalmunk sem volt, hogy hogyan kezeljük ezt. Még a legdurvább első napos becslésünk is szerénynek bizonyult a valós adatok mellett.”
“Ez komoly probléma volt. Az emberek 10 éve vártak arra, hogy játszhassanak a folytatással, és a legnagyobb félelmük az volt az állandó online kapcsot okán, hogy egyszer csak nem tudnak majd játszani. Pontosan ez történt. Az eladási számok már nem is számítottak, csak szarul éreztük magunkat, amiért cserben hagytuk a rajongóinkat.”
Szerencsénkre azóta sem volt komolyabb probléma a Diablo III körül (bár a Warlords of Draenor launch is megér egy misét), de még mai szemmel is elképesztő, hogy mekkora tömegeket vonzott be a játék. Ti mennyire szenvedtétek meg az első napokat?