Az idei Blizzconon bejlentették a Diablo IV-et, ráadásul a helyszínen jelenlévő szerencsések rögvest ki is próbálhatták a játékot, és annak első három karakterét (elvileg öt kerül majd a negyedik részbe, de egyelőre csak a barbárt, a mágust és a druidát leplezték le). Befutott egy csomó érdekes infó is a játékmenetről, amelyek alapján egy újszerű Diablo-élményre számíthatunk.
A Diablo IV ugyanis egy osztott világot használó, nem lineáris kampányra építő játék lesz, amelyben öt egymással határos nagy régiót járhatunk majd be pajtásokkal az oldalunkon - ezekben egyébként váltogatják majd egymást a nappalok és éjszakák, valamint dinamikusan változik az időjárás is. A világ méreteit jól demonstrálja, hogy immár lóháton is közlekedhetünk. Mi döntjük el, hogy épp melyik területet akarjuk felfedezni, az előző három rész rendszerével ellentétben nem végig egyenesen előre haladunk majd a történetben.
Abszolút érződik a masszív MMO-s vonal, hiszen a városok szolgálnak majd közösségi terekként, ahol cseveghetünk a többi játékossal, lesznek majd dedikált PvP zónák, sőt hatalmas szörnyetegeket a csatába bedobó world eventek is. Egyelőre nem tiszta, hogy a különböző dungeonök milyen rendszert használnak majd, de annak fényében, hogy ennyire MMO-hatású az egész Diablo IV, cseppet sem lennénk meglepve azon, ha konkrét instance-okat kellene teljesíteni választott csapatunkkal. Az mindenesetre biztos, hogy az ígéretek szerint százával kapjuk majd az ilyen (egyébként véletlenszerűen generált) dungeonöket.
Mindezek fényében gondolom senki sem lepődik meg azon, hogy a játékhoz folyamatos internetkapcsolat szükséges, teljesen hiányozni fog belőle az offline mód. A megjelenés kapcsán egyébként annyian és annyiszor hangoztatták a Blizzconon, hogy egyhamar ne számítsunk rá (sőt Luis Barriga egészen konkrétan úgy fogalmazott, hogy a "Blizzard hamar" sem érvényes ebben az esetben), hogy talán még a 2020-as becslés is túl optimistának tűnik.
Nektek mennyire jön be a Diablo IV új iránya?