Támpontként a Call of Duty rangrendszerét hozta föl Blizzard részről Nathan Grayson, hogy példát mondjon a Diablo 3 PvP rendszerében helyet kapott pontgyűjtésre és szintlépésekre.
A Call of Duty-féle rangrendszer (ami a Diablo 3-ban állítólag valamivel több lesz) egyszerűen azért került be a PvP játékba, mert annak szórakoztatónak kell lennie, és kellett valami, ami miatt leállnak egymással harcolni a játékosok és a csapatok. Mivel a lootolás nem része a PvP-nek, s mert a Diablo 3 elsősorban egy PvE és egy kooperatív játék (itt már tonnaszám lehet lootolni), így kellett valami, ami a PvP-ben tartja a játékosokat. Itt jött be a pontrendszer. S bár a Blizzard természetesen a PvP-t is támogatni fogja, de az új cuccokért PvE és kooperatív módban kell harcolnunk -mondta Nathan Grayson.