Csak PlayStation 2, csak PlayStation 2: korábban mindig ezeket a szavakat hallottuk a Devil May Cry sorozattal kapcsolatban. Aztán megtörni látszott az átok a DMC3 harmadik részének konverziója formájában, ám ez túl későn jött már, és a szokásos konverzióhoz kötődő hibák is nagyon lehúzták a játékot.
A Devil May Cry 4-rÅ‘l már mindenki lemondott, amikor a Sony PS3 exkluzÃvjaként elsÅ‘ként bejelentették. A döbbenetes minÅ‘ségű képek láttán mindenki nagyon elkezdte irigyelni a Sony drága masinájának leendÅ‘ tulajdonosait, és sokan emiatt is döntöttek egy PS3 megvásárlása mellett.
Azonban a dolgok valahogy másképp alakultak: a Sony „csodamasinája" korántsem teljesÃtett olyan jól, ahogy azt sokan elvárták tÅ‘le, ezért a Capcom Kiadónál úgy döntöttek, hogy a korábbi PS3 exkluzivitást „annyira" mégsem gondolják komolyan, és Xbox 360-ra is kihozzák a játékot, sÅ‘t szürprájz, szürprájz... még PC-re is!
Nero, az igazság bajnoka?
A negyedik részben az elsÅ‘ három epizód laza démonvadász hÅ‘se, Dante visszatér, ám korántsem egy egyszerű folytatásról van szó, ahogy azt eleinte gondolnánk. Dante ugye mindig is kicsit... „frivol" személyiség volt, azonban most tényleg túllÅ‘tt a célon: miután valamitÅ‘l teljesen bekattant, saját démonvadász társait is kinyÃrta. Természetesen ez már nem maradhat büntetlenül, ezért egy „szent lovagot" a kicsit furcsa névvel ellátott Nerót irányÃthatjuk, akinek az a korántsem irigylésre méltó feladata, hogy Dantét igazságszolgáltatás elé vigye. A másik „Néró" ugyebár a világtörténelemben egy véreskezű császár volt, a névrokona viszont egy lelkiismeretes, fiatal harcos.
Nehogy azt higgyük azonban, hogy egy málészájú kezdÅ‘vel van dolgunk. Dantéhoz hasonlóan Nero éppoly boszorkányos ügyességgel bánik a karddal és a pisztollyal, Ãgy mindenkit szanaszét kaszabolhatunk. Ha pedig már a „boszorkányosság" szóba került, akkor még meg kell emlÃteni a speciális „Devil Arm" mozdulatát is: egy speciális billentyűkombinációval Nero karja démonivá válik, amellyel bármilyen ellenséget a levegÅ‘be röpÃt, vagy épp ellenkezÅ‘leg: elkapja Å‘ket, ahogy repkednek és hatalmas sebzést okozva földhöz veri Å‘ket. Ezek a démoni ökölcsapások nagyjából úgy működnek, mint Beowulf támadásai a DMC3-ból, úgyhogy aki játszott azzal a résszel, az képben lesz Nero képességeivel is.
Tudja, mi a dörgés...
Bár új hÅ‘ssel van tehát dolgunk, a játék irányÃtása mégis nagyjából megegyezik a Devil May Cry 3-ban megszokott szisztémával. Ez persze korántsem jelenti azt, hogy annyira vacak lenne, mint a PC-s verzióban, ugyanis az egy egyszerű konverzió volt és majdnem két évvel késÅ‘bb jelent meg a PS2-hez képest, ez viszont egyelÅ‘re úgy tűnik, hogy (ha nem halasztják el a játékot, persze...) egyszerre jelenik meg mindegyik géptÃpusra.
Természetesen a harc ugyanolyan „fast and furious" lesz, mint az elÅ‘zÅ‘ három részben, a reflexeinket tehát alaposan igénybe fogja venni, ugyanakkor éppúgy meg kell majd tanulnunk a megfelelÅ‘ kombinációkat, ha nem akarunk démonok véres vacsorája lenni.
Megmaradt az előző részből ismerős gömbgyűjtögetés is, amelyeket összeszedve tápolhatjuk hősünket. Minél látványosabban (például magasabbra ugorva) hajtjuk végre a speciális mozdulatokat, annál több vörös gömböt szedhetünk össze.
Rémálmaid szörnyetegei
A Devil May Cry játékok mindig is a bizarr szörnyekrÅ‘l voltak hÃresek, és a negyedik rész sem lesz ez alól kivétel. Még csak pár szörnyrÅ‘l rántották le eddig a leplet a tokiói bemutatón, de már azokon is látszott, hogy a készÃtÅ‘k ismét alaposan eleresztették beteges fantáziájukat. Az egyik hatalmas kövér démon például különféle emberi testdarabokból van összerakva, és bizonyos helyeken pengék állnak ki a testébÅ‘l. Egy rövid képsort a kiállÃtáson bemutattak egy Balrog-szerű lényrÅ‘l is, aki egy tüzes dimenziókapuból lépett ki, de mivel kapaszkodó Gandalf nem volt a környéken, aki azt ordibálná, hogy „Fussatok, bolondok!" ezért minden bizonnyal nem kell attól tartanunk, hogy Gyűrűk Ura-lopás lenne ez a lény...
Da grafik...
A játék grafikája a PS3 remek képességeit hivatott kihasználni, úgyhogy csak remélhetjük, hogy a PC-s verzió is legalább annyit tud majd, mint a Sony masinája. A kameranézetek nem változtak semmit, de a kiállÃtáson bemutatott demó alapján úgy tűnik, hogy egy kicsit jobban működnek majd, mint a korábbi DMC-részekben.
A zene is ugyanolyan rockos Å‘rület lesz, mint korábban, a szinkronhangok pedig a szokásos komikusan eltúlzott (és épp ezért rendkÃvül szórakoztató) stÃlust képviselik. Dante angol szinkronhangja állÃtólag ugyanaz a Reuben Langdon lesz, mint a DMC 3-ban; róla egy külön dobozban olvashattok.
SÃrni vagy kacagni fogunk?
A Devil May Cry mindig is echte konzolos játék volt, nem véletlen, hogy a DMC3 konverziója is aránylag rosszul sikerült. A DMC 4-hez viszont tényleg nagy reményeket fűzök, hiszen igazi next-gen cÃmrÅ‘l van szó, és ráadásul most elÅ‘ször jelentették be elÅ‘re, hogy PC-re is elkészül a játék. Nem csak évekkel késÅ‘bb adták meg kegyelembÅ‘l a PC-seknek. Mivel PC-re nem sok ilyen vérbeli verekedÅ‘s stuff jelenik meg, ezért a Capcomnak szerintem mind nagyon hálásak leszünk, ha a DMC 4-et tisztességesen kidolgozzák a mi masinánkon is. Reméljük tehát, hogy az a „let's party!" (copyrigth by Dante) tényleg jó kis buli lesz, nemcsak egy gyenge mulatság, ahonnan még hajnal elÅ‘tt érkezünk haza fejfással és unottan.