A Square Enix nem akarja veszni hagyni a Deus Ex franchise-t, és miért is tennék, amikor fantasztikus dolgokat tettek le az asztalra. Az univerzumot újabb játékokkal és filmmel szeretnék bővíteni, érdeklődés pedig biztosan lesz, hiszen a korábbi epizódok egytől egyik zseniálisra sikerültek.
Kevesen tudják, de a második rész befejeztekor az Ion Storm nekilátott a harmadik epizódnak is. Az Invisible War megjelenését követően, még mielőtt egyáltalán megszületett volna a Human Revolution koncepciója, a csapatnak már kész tervei voltak a játékmenetet és a történetet illetően. A csapat több lehetséges alternatívát is felvázolt, amelyek mentén elindíthatnák az Invisible War eseményei előtt játszódó cselekményt
Az első alternatíva szerint kényszerből indulunk egy utolsó küldetésre, a történetet pedig valósidejű küldetések és flashbackek színesítették volna, míg a másodikban a Deus Ex vége után bekövetkező káoszban kellett volna megmentenünk a testvérünket. Minderre Joe Martin újságíró jött rá, aki a játékipar egyik legkevesebb figyelmet kapó részéről, a törölt játékelemekről és meghiúsult játékokról készített riportot. A teljes anyagot itt találjátok, olyan érdekességekkel teli, mint a Doom eredeti tervei, vagy a legendás játékdizájner, Warren Spector munkássága.