Hirdetés

Destiny - ilyen lesz a Halo készítőinek új játéka

|

A Bungie nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint újradefiniálni az MMOFPS-ekről eddig alkotott fogalmainkat. Vajon sikerül?

Hirdetés

A Bungie és Activison 10 évre kötött szerződése után rögtön megindultak a találgatások arról, vajon mit készíthetnek a Halo sorozat fejlesztői. Már 2010 októberétől kezdve hallhattunk ezt-azt egy lehetséges multiplatform MMO-ról, amit hol megerősítettek, hol megcáfoltak a készítők.



Tegnap viszont mindenre fény derült: jövőre érkezik a Destiny című MMOFPS PlayStation 3-ra, Xbox 360-ra és következő generációs készülékekre, PC-re viszont nem. Lássuk, milyen elemek segítségével terelget minket a Bungie végzetünk felé.

Az Aranykor vége

A poszt-apokaliptikus történet a távoli jövőben játszódik, a helyszín Naprendszerünk. Az emberiség szinte teljesen kipusztult egy rejtélyes katasztrófa miatt, de szerencsére védelmébe vett minket a Traveler, egy földönkívüli létforma, mely hatalmas, fehér gömb alakban lebeg bolygónk utolsó megmaradt városa felett. Tőle kapják erejüket a Guardian közösség tagjai, akik az idegen entitásoktól védelmezik a túlélőket. A játékban mi is egy Guardian bőrébe bújunk, és olyan változatos ellenfelekbe fogunk botlani, mint például az időutazó robotok (Vex), a Mars sivatagában élő páncélozott rinocéroszokra hasonlító lények (Sand Eaters/Cabal), de megtámadhatnak minket pókszerű teremtmények (Spider Pirates), sőt, gonosz űrzombik is. (Mi lesz még itt, bele sem merek gondolni…) A Bungie munkatársai nem győzik hangsúlyozni, hogy minden játékosnak más és más, egyedi története lesz, amit folyamatosan formálnak majd saját kalandjaik során.

A főszereplő én vagyok

A karaktereket aprólékosan testre szabhatjuk majd, ruhákat, pajzsokat, fegyvereket és kiegészítőket cserélgetve. A megszerzett tárgyak egyaránt elérhetőek lesznek a szóló, többjátékos és kooperatív módban is. A multiplayer átmenet nélkül, észrevétlenül illeszkedik majd az egyjátékos részhez, hasonlóan a Journey és Demon’s Souls/Dark Souls játékokhoz. Így történhet meg, hogy szóló módban is összefuthatunk más játékosokkal. Erről a háttérben dolgozó összetett matchmaking rendszer gondoskodik majd, amit a Halo 2 óta tökéletesítenek a fejlesztők. A Destiny-ben a játékosok folyamatosan ismerkednek, harcolnak, seftelnek és szerencsejátékokat űznek majd egymással, így folyamatos internetkapcsolat nélkül ne is gondoljunk arra, hogy belevághatunk a kalandokba. A közösség tagjai tehát hatással vannak egymásra, így formálva a személyes történeteket is. Erre jó példa az a küldetés, amit Jason Jones, a Bungie társalapítója és Joe Staten író osztott meg a nagyérdeművel.

Páratlan páros

Karaktereik története a Föld „Tower” nevű helyszínén veszi kezdetét, ami bázisként szolgál majd a játékosok számára. A hősök itt kapják meg küldetésüket: feladatuk egy rég letűnt emberi civilizáció tárgyi emlékeinek felkutatása, és begyűjtése a Marsról. Jones éjfekete űrhajójának köszönhetően - amit nem csak utazásra lehet majd használni - pillanatok alatt a Vörös Bolygóra érkeznek, itt azonban az úgynevezett Cabal által uralt területre kell merészkedniük. A Cabal tagjai páncélozott rinocérosz-szerű lények, akik nem éppen baráti hozzáállásukról híresek (egyesek Sand Eater-ként emlegetik őket). A helyzetet egy hirtelen felbukkanó új játékos menti meg, aki tűzharcokban tökéletesített módszerrel oldja meg a nézeteltérést, és jól odadörrent a rínóknak. A két személyből álló csapat tehát háromtagúra duzzadt, köszönhetően a matchmaking rendszer számításainak. A küldetés sikerrel zárul, megtalálják az ősi tárgyakat, melyek szintén saját sztorival rendelkeznek, hogy idővel színesítsék az amúgy sem unalmas történéseket.

Heten, mint a pillérek

A fejlesztők hét szerkezeti egységet tartottak szem előtt a munkafolyamat során, melyre felhúzták a Destiny vázát. Első és legfontosabb a világ, melyben a történet játszódik, hiszen unalmas helyszíneken senki sem időzne sokáig. Második pillérként a rengeteg tennivaló jelenik meg, amit az előbb említett küldetés leírásával prezentáltak. A harmadik pillér a játékosok sikerélményén nyugszik (a pillér pillére): rengeteg megszerezhető tárgy, fejlesztés, kiegészítő, jármű, díj és jutalom vár minket a játékban. A negyedik helyen az élmény minél letisztultabb átadása áll, a Destiny-ben nem kell majd sokáig időznünk a menüben, ha beléptünk, rögtön mehet a játék.

A fejlesztők célja továbbá, hogy konkrét terveinktől függetlenül elmerüljünk a játék közben felbukkanó lehetőségekben. Ötödik pillérként a közösségi kalandok jelennek meg. A fejlesztők szerint ami kellemes szórakozást nyújt egyedül, az még jobb másokkal (erre azért tudnék mondani egy-két ellenpéldát). Az utolsó előtti pillér az élvezeti faktor minél magasabb szintre emelése, azaz olyan tartalmakat igyekeznek gyártani, melyek alkalmi és haladó játékosokat egyaránt lekötnek. Végezetül pedig a folyamatos információáramlás az, ami meghatározza a koncepciót, méghozzá mobilos alkalmazás formájában. Az applikáció folyamatos frissítéseket küld majd nekünk az új történésekről, melyek minket, vagy barátainkat érintenek.

Végzetesen szép?

Egy hasonló kaliberű játék esetében sem mehetünk el szó nélkül a grafika mellett, hiszen nagyban hozzáad, vagy elvesz az élményből. A Bungie munkatársai semmit sem bíztak a véletlenre, az aprólékos, kidolgozott munka bizonyítéka a rengeteg koncepciókép is, ami több mint eddigi játékaikban együttvéve. A felhasznált technológiák minden egyes elemét újragondolták, a grafikai motor például abból a célból készült, hogy platformok között is jól működjön, ide számíthatjuk a következő generációs konzolokat is. A stúdió egy új világépítő eszközt is kifejlesztett a motorhoz, ezt hívják Grognok-nak.

A Destiny kapcsolódási hálóját és közösségi szolgáltatásait a Bungie.net fogja kezelni, a felhasználói fiókokat pedig szinkronizálni lehet majd PlayStation, Microsoft, Facebook és Google fiókokkal is. A történet, játékmenet elemek és látvány mellett fontosak még a hangok is, melyekről egyelőre nem sokat tudni. Viszont annál többet árultak el nekünk a zenei anyagról, amit a Halo sorozat zeneszerzője, Marty O'Donell komponált. Az 50 percnyi muzsikát 106 tagú zenekarral játszatták fel a londoni Abbey Road stúdióban, ahol többek között megfordult már a Beatles és a Pink Floyd is. Sőt, a nóták elkészítésében valami Paul McCartney nevű fazon is közreműködött, mintha valahol már hallottam volna róla…

Summa summarum: bene fatum?

Érdekes alkotásnak ígérkezik tehát a Destiny. Amennyiben minden ígéretüket betartják a fejlesztők, és sikerül újat mutatniuk a műfajban, nem lesz okunk panaszra. Kivéve azt, hogy a játék célplatformjai között még nem szerepel kedvenc PC logónk, és a Bungie munkatársainak eddigi nyilatkozataiból kiindulva pedig nem is fog. De ne legyen igazam, talán sokak nevében kijelenthetem, hogy nem szívesen maradnánk ki egy ekkora multiplatform mókából. A játék egyébként már elő is rendelhető PlayStation 3-ra és Xbox 360-ra 60 dolláros áron (~13.000Ft) a játék hivatalos oldalán, az Amazonon keresztül.

Havidíj nem szerepel a Bungie terveiben, s egyelőre a játékot kiadó Activision sem fejezte ki abbéli szándékát, hogy változtatni óhajtana a Destiny üzleti modelljén. A szállítási részleteknél 2013. december 31. olvasható, de ezt ne vegyük készpénznek, pontos megjelenési dátum még nem ismert. Mindenesetre érdemes velünk maradni a továbbiakban is, ha bármilyen új információ érkezik a játékról, azonnal közöljük veletek (képgalériánkban további érdekes képeket találtok).

Mit gondoltok, fog akkorát durrani a Destiny, mint a Halo?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)