Semmit nem gyűlölök jobban, mint a random stat-elosztást az videojátékokban. Persze értem, hogy így egyetlen kattintással lehet változatássá tenni a lootot, ugyanakkor akinek a legjobb cuccokra fáj a foga, annak 0,0001% esélye van (ideális esetben), és simán lehet, hogy több hónapnyi farmolás után se lesz meg álmai tárgya. Persze a világon max két embernek van jobb az övénél, de akkor is.
A Destiny 2 esetében szerencsére a fejlesztők is belátták, hogy ez így nem pálya, úgyhogy elsősorban a PvP egyensúly érdekében úgy döntöttek, hogy ettől a megoldástól végérvényesen megszabadulnak. Ég és föld lehetett két ugyanolyan fegyver közt a különbség csak azért, mert az egyikre a legjobb, a másikra meg a leghaszontalanabb perkek kerültek. Nincs annál bosszantóbb, mint amikor az egyébként is nagyon nehezen beszerezhető fegyveredre valami használhatatlan statot dob a gép.
Szóval mindenki pontosan ugyanazokkal fog rohangálni? Nem egészen. Konkrétumokba még nem nagyon bocsátkoztak a fejlesztők, de Luke Smith kreatív rendező elárulta, hogy dolgoznak egy feature-ön, ami izgalmassá és változatossá teszi majd a fegyvereket. A jelek szerint különböző módosítókat pakolhatunk a stukkerekbe, amiktől egy kicsit máshogy viselkednek majd, így a játékstílusunkhoz igazíthatjuk őket.
Yeah, I literally never saw Lok'amir drop.
— Luke Smith (@thislukesmith) 2017. június 8.
I think there's real importance to the white whale, I worry that modern players don't understand
Azért ezzel együtt sem lesz könnyű megszerezni a legjobb cuccokat, Luke Smith szerint ugyanis nagyon fontos a Moby Dick-effektus, vagyis hogy legyen valami elérhetetlennek tűnő a játékosok számára, amiért rengeteget kell dolgozniuk. Én ezt is értem, de ha a századik raiden se fog kiesni az a fegyver, ami Pacának az elsőn, akkor biztos, hogy sikítok.