A konzolos FPS játékokban általában van valamilyen beépített rásegítés, ami a célpontra húzza a célkeresztet, hogy kontrollerrel se kelljen nagyon gépészkedni ahhoz, hogy le tudjunk lőni pár embert. Ezzel ott nincs is baj, hiszen mindenki ugyanolyan feltételekkel játszik.
A probléma ott kezdődik, amikor nem mindenki profitál belőle. A Destiny 2 PC-s bétájában például alapjáraton ki van kapcsolva a dolog, de ha bedugunk egy kontrollert, azonnal élesedik az aim assist, így elég lenyomni a bal ravaszt, a játék azonnal az ellenfél fejére rántja a fegyvert. Ennek köszönhetően egy kontrolleres játékos simán kenterbe veri azokat, akik egér-billentyűzettel próbálnak játszani. Redditen több threadben is megy a hiszti emiatt, és bár tudjuk, hogy ez az internet leghangosabb közössége, azért valószínűleg nem az ujjukból szopták ki a dolgot.
Értjük, hogy a Destiny 2 egy széles rétegnek készül, és sokan lesznek, akik több száz (vagy esetenként ezer) óra Destiny után most PC-n folytatnák, de továbbra is kontrollerrel, ez a megoldás azonban önmagában is eléggé felborítja a PvP meccseket, arról nem is beszélve, hogy sok aimbot szoftver ezt a rendszert kihasználva dolgozik. Az Overwatchban is volt hasonló a megjelenéskor, de a Blizzard is rájött, hogy ez így nem járja, ki is vették nem sokkal később. Reméljük, hogy a Bungie már az október végi megjelenés előtt meglépi ezt.