Több százezren nézték tegnap élőben, ahol a Bungie a hangulatos trailerek után végre a Destiny 2 játékmenetébe is bepillantást enged, a helyszínen lévő rajongók pedig már ki is próbálhatták az első Strike-ot, sőt, egy új PvP módban is egymásnak eshettek.
Az első részben a Guardianoknak senki nem tudott megálljt parancsolni, ez azonban viszonylag hamar megváltozik majd a folytatásban, ami rögtön egy hatalmas pofonnal indít. A Red Legion élén megérkezik Dominus Ghaul, hogy elpusztítsa a Last City-t, mi pedig gyakorlatilag letolt gatyával figyeljük, ahogy körülöttünk minden hamuvá válik. Ghaul abban a hitben él, hogy őt és cabal cimboráit illeti az Utazó ereje, és ezt most kész bizonyítani is. Egy speciális hajó segítségével irányítása alá is vonja az Utazót, aminek következtében az Őrzők elvesztik minden erejüket, ezért is nézik gyakorlatilag tétlenül az ostromot. Ghaul tehát nem csak brutális, hanem körmönfont is, Luke Smith (a játék rendezője) szerint olyan, mint Alan Rickman főgonosza, Hans Gruber a Die Hardban.
A Föld mellett három új bolygóra, a Nessusra, a Titanra és az Iora látogathatunk majd el, ráadásul nem is kell az űrben utazgatnunk, egyszerűen csak kijelöljük a célt, és hopp, már ott is vagyunk. Ez jelentősen felgyorsítja majd a kalandozást. Nagyobb hangsúlyt fektetnek a központi szálra és számos mellékküldetést is kapunk majd, amelyek során speciális zónákat is felfedezhetünk némi extra loot reményében.
Közösségi élmény
Már az első részben is fontos volt, hogy másokkal együtt fedezhetjük fel a Destiny verázslatos világát, de a Bungie szerette volna, ha ennél is hangsúlyosabb a játék ezen aspektusa. Éppen ezért végre hivatalosan is bevezetik a klánrendszert, ami nem csak azért lesz jó, mert csinálhatunk saját címert, hanem mert könnyebb lesz a különböző feladatok megszervezése, lebonyolítása és jutalmazása is. Emellett bevezetésre kerül a Guided Games nevű funkció, amelynek segítségével a magányos játékosok becsatlakozhatnak klánokhoz, hogy együtt teljesítsék a raideket. Ez nyilván rengeteg ember előtt megnyit majd olyan kapukat, amelyeket eddig hiába döngetett és sokan hozzáférnek majd olyan tartalmakhoz, amikből eddig csapat híján kimaradtak, de azért reméljük, hogy nem tolják el a dolgot a WoW LFR irányába, ahol gyakorlatilag annyira le vannak nerfelve a dolgok (nyilván azért, hogy egy rosszul kommunikáló csapat is abszolválhassa őket), hogy az már szinte nevetséges.
Nem minden arany
Kétségtelen, hogy számos újítás lesz a Destiny 2-ben. A PvP módok mindegyikét átültetik 4v4-be, érkezik a támadó-védő formátumra építő Countdown, lesz új Strike, új Raid, na meg persze tengernyi új fegyver, amiket grindelhetünk éjt nappallá téve. Nem lesz viszont új kaszt, így továbbra is csak a Warlock-Hunter-Titan szentháromságból választhatunk, igaz ezek legalább kapnak egy-egy alosztályt. Egyelőre az ellenfél-típusokat se nagyon cifrázta a Bungie, de azért remélhetőleg legalább a bossok esetén megerőltetik magukat.
PlayStation Nation
A Destiny-t nagyon durván tolta a Sony, olyannyira, hogy a Microsoft eleinte hivatalosan nem is reklámozhatta a játékot, így különböző trükkökhöz kellett folyamodniuk. A tartalom szinte minden esetben hetekkel, hónapokkal korábban érkezett PlayStation 4-re, sőt, rengeteg exkluzív dolgot is kaptak azok, akik a Sony platformját választották. A kékeknek a jelek szerint bejött az üzlet, ugyanis a Destiny 2-re is kötöttek egy hasonló ajánlatot. Nem véletlen, hogy a tegnapi bulin is PlayStation 4 Pro konzolokon pörgött a játék. A Bungie most azt mondja, hogy idővel minden platformra megérkeznek majd az extrák, de a Sony minden esetben időszakos exkluzivitást élvez majd.
PC-n a legjobb?
A PC-s közösség nagy örömére a Destiny 2 végre nem csak konzolokra jelenik majd meg, ráadásul számos extrát is kapnak az asztali gépek tulajdonosai. Ide tartozik a 4K felbontás, a felső korlát nélküli framerate, a szöveges chat, az állítható FOV, az teljesen testre szabható irányítás és a 21:9-es képarány támogatása is. Hatalmas meglepetésként a show végén az Activision azt is bejelentette, hogy a Destiny 2 nem a Steam, hanem a Battle.net rendszerében lesz elérhető, ami azonnal meg is osztotta egy kicsit a rajongókat, de reméljük, hogy végül megbékélnek majd a gondolattal.
Az viszont már kevésbé jó hír, hogy míg konzolon szeptember 8-án rajtol a Destiny 2, PC-n valószínűleg várnunk kell rá, a kiadó pedig egyelőre azt sem tudta megmondani, pontosan meddig. Azt ígérik, hogy a lehető legjobb teljesítményt hozzák majd ki az asztali gépekből, ezért kell egy kicsit többet foglalkozniuk ezzel a porttal. Azt sem tudjuk, hogy a többjátékos módot hogyan oldják meg, PC-n ugyanis nem lesznek dedikált szerverek. A Bungie-nál egy új technológián dolgoznak, amivel kiszűrhetik azokat a lag problémákat, amik az első részt sújtották, ez azonban elsősorban a konzolos fronton jelenthet megoldást.
A Destiny minden bizonnyal fontos szerepet kap majd az E3-on, ahol a rengeteg infó mellett ki is próbálhatjuk majd a játékot, méghozzá PC-n. Természetesen videót is csinálunk majd belőle, méghozzá 4K-ban, hogy teljes pompájában csodálhassátok meg a játékot.
Ha alapjaiban nem is állították fejre a formulát, kisebb-nagyobb dolgokat azért átalakítottak a Bungie fejlesztői, így mindenképpen érezhető lesz a változás a második epizódban. Hogy ez elég lesz-e ahhoz, hogy ismét több ezer órára a képernyő elé ragadjunk a haverokkal? Sajnos nagyon félő, hogy igen.