Hirdetés

Destiny 2 - lesznek is dedikált szerverek, meg nem is

|

A Bungie egy terjedelmes blogposzt jelentős részét annak szentelte, hogy elmagyarázza, milyen hálózati megoldások állnak majd a Destiny 2 mögött, amik az eddig megszokottól merőben eltérnek.

Hirdetés

A Destiny 2 játékmenetének leleplezése után sok játékos szájában keserű utóízt hagyott a bejelentés, hogy a játék nem dedikált szervereken fut majd. Ez pedig a készítők nyugtató szavai ellenére sem akart múlni, de a csapat bővebb magyarázata talán több játékost meggyőz majd.

A csapat blogján közzétett beszélgetésben Matt Segur, a Destiny 2 vezető mérnöke igyekezett elmagyarázni, mi is a helyzet pontosan.

"Sokan aggódnak a múlt heti bejelentés miatt, hogy a Destiny 2-nek nem lesznek dedikált szerverei. Ugyan ez egy hasznos rövidítés, a teljes válasz ennél összetettebb, mert a Destinynek egy egyedi hálózati modellje van. (...) A Destiny 2-ben minden tevékenység a mi egyik szerverünkön kerül hostolásra. Így nem kell attól tartanod, hogy egy Raid, vagy egy Trials-meccs közben host-váltásra kell várnod."

- kezdte az online megoldásokért is felelős szakember.

"Ez különbözik a Desetiny 1-től, ahol a hostolást a játékosok konzoljai végezték, míg az adatközpontjainkban csak a küldetések logikája és a szkriptek futottak. Nem használjuk ezt a kifejezést [a dediált szervereket], mert a gaming közösségben ez  egy teljes egészében kliens-kiszolgáló hálózati modellekre szokott utalni. A Destiny 2 pedig a kliens-kiszolgáló és a peer-to-peer technológiák keverékét használja majd. A szerver a mérvadó azt tekintve, hogyan folyik tovább a játék, a kliensek pedig a mozgást és a képességeket illetően. Így minden játékos azonnal látja az utasításai eredményét a mozgás és a lövés tekintetében, attól függetlenül, hol élnek, vagy kikkel játszanak"

- szólt a bővebb magyarázata annak, miért ezt a megoldást választották a Bungie-nál.

Segur továbbá fogadkozott azzal kapcsolatban is, hogy a részben kliensoldali adatkezelés nem ad majd lehetőséget a csalóknak sem, sőt, remélhetőleg ide-oda teleportáló játékosok sem lesznek, bár ez utóbbit nem tudja minden egyes meccs esetében garantálni. Mindenesetre a béta során rengeteg tapasztalatot szereznek majd azzal kapcsolatban, mennyire működőképes a rendszerük, ennek alapján pedig tovább csiszolják majd.

Szerintetek működni fog a hibrid megoldás?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)