Mivel az utóbbi időszakban csak egy újabb, a hossza ellenére sok érdemi infóval nem szolgáló előzetest kaptunk a Death Stranding kapcsán, Hideo Kojima pár dolgot igyekezett tisztázni egy interjúban, amit a Dengeki PlayStationnek adott. Ebben egy bejelentést is beígért, de arról is mesélt, miért halad jobban a játék fejlesztése, mint azt sokan gondolnák.
Nem tudjuk, hogy a Sony mellett milyen segítsége volt a Konamitól való távozása után, de Kojima elmondása szerint a cége elindítását sikerült úgy megszerveznie, hogy rengeteg időt spóroljanak.
"2016 vége óta nem tettünk közzé új információkat, így sok rajongó lehet, aki aggódik, vagy rossz elképzelései lettek, de nekik azt üzenem, nyugodjatok meg. Jelenleg túlléptünk a kísérleti fázison és épp kitapasztaljuk, milyenek az új játékmenetre beérkező visszajelzések. A játékipar normál menetrendje szerint 3-5 évbe tellene egy játék fejlesztése, ha minden elő van készítve - szervezés, emberi erőforrások, játékrendszerek, grafikus motor, fejlesztői eszközök, és így tovább. De mi ezeket az előkészületeket a játék fejlesztésével párhuzamosan tettük meg. Így simán haladunk a tervezett ütemterv mentén, amit lefektettünk. Mindenki a partnereink közül a Sony Interactive Entertrainmentnél azt mondja, »Még soha nem láttunk senkit ilyen gyorsan játékot készíteni«!"
- mondta Kojima.
Ezzel együtt nem árulta el, milyen megjelenést vetít előre az egyelőre tartott menetrendjük. Mindenesetre valószínűleg tényleg rengeteget segített nekik például a Guerrilla Games, akik egy az egyben átadták a PS4-en használt motorjuk forráskódját.