Alapvetően elégedett az EA a Dead Space 2 fogadtatásával, de a vezetés úgy látja, hogy még korántsem használták ki a franchise-ban rejlő potenciált. Szeretnék tehát a harmadik részt több emberhez eljuttatni.
Frank Gibeau, az EA Games elnöke a Resident Evil sorozatot hozta fel követendő példaként, azt pedig tudjuk jól, hogy mit jelent: minden újabb résszel távolabb került a túlélő horrortól és egyre inkább akciójátékká vált. A cél tehát a Dead Space széria számára, hogy szélesebb közönség figyelmét keltse fel anélkül, hogy közben veszítene minőségéből, valamint feladná a túlélő horror jellegét meghatározó játékmechanizmusokat.
Bibeau hangsúlyozta, hogy az Electronic Arts a mostaninál jóval nagyobb jelenlétet tervez az akciójátékok, különösen a külső nézetes (third person) játékok piacán. Úgy véli, hogy ebben a Visceral Games munkásságára támaszkodhatnak, amely csapat új IP-k létrehozása mellett a már meglévők továbbfejlesztésén fáradozik.
Az EA egyébként hosszú távon számol a horrorjátékokkal, idén várhatjuk még a kiadó gondozásában a Shadows of the Damned című alkotást, valamint jó eséllyel leleplezik a Visceral Games következő projektjét, a The Ripper-t, ami Hasfelmetsző Jack történetét dolgozza fel.