A 2008-as Dead Space tipikusan az a lassan fogyó játék volt, amitől irtóznak a kiadók, pontosabban a kiadók mögött álló részvényesek, kiknek nem szokásuk hosszú életciklussal számolni. Ha az első hónapban nem az elvárásoknak megfelelően alakulnak a számot, akkor az ő szemükben az érintett játék halott.
Esetünkben azonban annyira vágyott a nyilvánosság előtti megújulásra az EA vezetése, hogy a szokásosnál türelmesebben várt, majd amikor a számláló meghaladta az egymilliót, lelkesen kürtölte világgá, hogy jön a folytatás, semmi sem állhat a Dead Space 2 útjába. 2011 első hónapjaiban magunk is ítéletet hozhatunk Ricchitielloék döntésének helyességéről, amint alaposan górcső alá vettük az immáron multiplayer játékmóddal is megfűszerezett folytatást.
Ha a kritikusok mellett a játékosokat is sikerrel hódítja meg a Dead Space 2, akkor semmi akadálya nem lesz egy harmadik résznek, amivel már tervek szintjén foglalkoznak a fejlesztők. Steve Papoutsis producer az Eurogamer munkatársának elárulta, hogy világosan kirajzolódott előttük az útvonal, amerre egy esetleges harmadik résszel haladnának.
Felmerült az a kérdés is, milyen lenne egy nyílt világban játszódó Dead Space. Papoutsis rajong az ilyen típusú játékokért, ám úgy véli, a történetközpontú sorozathoz nem igazán illene a szabadon bejárható környezet.