A The War Z rengeteg savat kapott a megjelenéskor, nem véletlenül. A program tele volt hibákkal és szerver oldali gondokkal is küszködött, miközben mindenki egy Day Z koppintásként értelmezte a projektet.
A játék producere Sergey Titov beszélt a DayZ és a War Z kapcsolatáról. „Amikor úgy döntöttünk, hogy megalkotjuk a War Z-t, akkor elhatároztuk, hogy azt a hardcore és fun jelleget, amit a Day Z mod hordozott, megmutatjuk egy szélesebb közönségnek.” A céljuk az volt, hogy ahogy a League of Legends kinőtt a DOTA térképből, úgy a WarZ is népszerűvé tegye a DayZ stílusát.
„A célunk mindig helyes volt, még akkor is, amikor egyes döntéseink ennek az ellenkezőjét mutatták.” Néhány ilyen döntés volt például a közösség kéréseinek és kritikáinak teljes ignorálása, a játék címével kapcsolatos gondok figyelmen kívül hagyása, és a játék hirdetése félrevezető termékleírással.
Ahhoz képest, hogy a játék korai fázisában mennyi gonddal küszködött egészen meglepő, hogy még mindig áll, és már Infestation: Survivor Stories címen érhető el.