Sok olyan E3-as demót láttunk már (elég például a Bioshock: Inifinite bemutatkozására gondolni), ami inkább csak a szellemiségükben, a konkrét játékmenetet tekintve már nem annyira türközték a végleges játékot. Emiatt sokan gondolják, hogy nem éri meg a rengeteg időt, energiát és pénzt a bemutatókra fordítani, de a Days Gone készítői szerint rengeteget segített nekik a pár perces játszható szekció összeállítása.
Erről John Garvin, a játék kreatív vezetője mesélt a Kotakunak adott interjújában és például elárulta, miért tartott három hónapig egy mindössze néhány perces szekció elkészítése.
"Az volt a célunk, hogy ne kifejezetten a demóhoz gyártsunk le anyagokat, hanem valódi munkát akartunk végezni. Szóval úgy álltunk hozzá, hogy minden, amit most megcsinálunk, benne lesz a végleges játékban. Finomhangoltunk olyan dolgokat, amiket korábban nem és ez vitte el az időnk nagy részét"
- mondta Garvin.
De a Days Gone csapatának egyik vezetője azt is elmagyarázta azt is, hogy rengeteg tapasztalatot szereztek a demó készítésének három hónapja alatt azzal kapcsolatban, hogy Deacon kalandjainak mik a legszórakoztatóbb elemei.
"Tudod, ez nem is annyira a marketingről szól, hanem a fejlesztés folyamatáról. Mert nem szeretnél túl sok munkát beleölni egy olyan rajtaütésbe, amiről aztán kiderül, hogy nem is olyan szórakoztató végigjátszani. Úgyhogy csináltunk belső és külső fókuszteszteket is és aztán döntöttük el, melyik játékelemek működnek igazán jól, mik azok, amikből többet szeretnénk a játékba tenni. És mikor ezzel megvoltunk, akkor álltunk neki az egyes játékelemek tökéletesítésének. Máskülönben egy csomó drága munka eredményét kidobod, azt pedig nem szerettük volna"
- fejtette ki a kreatív igazgató.
Szerintetek sikerült megtalálniuk, mitől lesz igazán emlékezetes a Days Gone?