Az alapanyag több, mint kiváló. Tisztában van ezzel mindenki, aki vette a fáradságot, s leküzdötte undorát az iskolaévek során feladatként kirótt kötelezÅ‘ olvasmányokkal szembe. A világirodalom egyik meghatározó jelentÅ‘ségű alkotása az Electronic Arts és a Universal Pictures jóvoltából játék és mozifilm formájában is megelevenedik az olvasástól elszokott generációk szeme láttára. Ha a helyszÃn a pokol kilenc bugyra, akkor a műfaj sem lehet más, mint a kÅ‘kemény, gyomorkavaró, lélekroncsoló (jó értelemben persze) horror.
Jonathan Knight producer és kreatÃv igazgató szerint Dante olyannyira részletesen Ãrta le a bugyrokat, hogy gyakorlatilag megspórolta a Dead Space-t is jegyzÅ‘ fejlesztÅ‘csapatnak a koncepció és a pályák kiötlésének problémáját.
A történet, a környezet, a szereplők és a téma azok a fókuszpontok, amelyek leginkább megragadták a fejlesztők figyelmét és fantáziáját.
A kilenc kör, vagy bugyor két nagyobb részre osztható. Az elsÅ‘ öt bugyorban a hús, a test bűnei miatt gyötrÅ‘dnek az emberek, mÃg a Dis városához tartozó négy alsó bugyorban a más emberek ellen vétkezÅ‘ket kÃnozzák válogatott módszerekkel rondábbnál rondább démonok. Olyan helyszÃnek sem maradhatnak ki, mint a leÃrásban szereplÅ‘ fagyott tó, vagy Acheron folyója.
Dante, Beatrice, Vergilius és Lucifer karaktereit csak annyiban módosÃtották, hogy ne rÃjanak ki a játékból, ellenben egy új (Dante életét és családi kapcsolatait kutatták ezen okból) szereplÅ‘t is bemutatnak. Minos király, Cerberus és más ismertebb "arcok" is feltűnnek majd. A szabad akarat, a jó és a rossz közötti választás olyan formában jelenik meg a játékban, hogy egyes lelkeket feloldozhatunk, vagy megbüntethetünk.
Bár Lucifer az eredeti műben viszonylag keveset szerepel, itt Dante főellenfele lesz. A főhős igazi badass figura lesz, szent harcos, de közben számos bűn elkövetője, akinek a legtisztább érzése a Beatrice iránt érzett szerelme. A Halál kaszájával felvértezve pedig bárkit és bármit eltesz láb alól, hogy újra együtt lehessenek.
A keresztes háborúból hazatérÅ‘ hÅ‘s holtan találja jövendÅ‘beliét, s mielÅ‘tt kiderÃthetné, mi történ, Lucifer elragadja a szeretett nÅ‘ lelkét. Az elkeseredett Dante saját bűneivel kell szembenézzen a pokol mélyén, miközben aráját keresi.
A harc a God of War-t idézi, s a korai demót kipróbáló szerencsések véleménye szerint az irányÃtás remekül sikerült. A 2010 márciusáig érkezÅ‘ alkotás Wayne Barlow-nak köszönheti azt a koncepciót, ami meghatározta a grafika művészeti irányát.