"A megközelítés egyértelműen csapatjátékos, ezért megpróbálunk minél több ilyen elemet rakni a játékba. A Massive stúdió rengeteg online tapasztalattal rendelkezik és mi magunk is sokat játszunk így. Számos olyan lehetőséget teszünk a játékba, mely a csapatjátékot szolgálja. Például nem lesz olyan, hogy a csapattársunkat nem tudjuk meggyógyítani, mert nem olyan osztályt választottunk, ami erre képes. Pontosan a csapatjátékos lehetőségek miatt került be a Battle Cry például."
Daniel Berlin azt is elmondta, hogy a játékosok sok olyan dologgak fognak találkozni, melyek eltérnek a mai modern lövöldékben tapasztalható tulajdonságoktól. Kiemelte, hogy a Far Cry 3 "nagyon-nagyon nem katonai". Őrült kalózokról beszélt, akik hordóba töltött vegyi fegyvereket hajigálnak, amitől mindenki megkattan, ahogy a multiplayer videóban láthattuk. "Azt mondanám, hogy a fő téma tulajdonképpen a túlélés egy gyönyörű szigeten, ahol a téboly uralkodik." Azt is megerősítette, hogy nem fognak visszatérni a vezethető járművek a Far Cry 3 multijában. A grafikát illetően így nyilatkozott, hogy "A Dunia Engine-t fogjuk használni, ami a Far Cry 2-t is hajtotta, de természetesen jelentősen fejlesztve, így a játék minden platformon remekül fog kinézni."