Ha ti is hirtelen 2013-ban érzitek magatokat, nyugi, nem vagytok egyedül: a FIFA 14-nél ugyanezt a kört már lefutottuk, hiszen hiába jelent meg a játék PlayStation 4-re és Xbox One-ra, a PC-s játékosok egy olyan változatot kaptak, ami nagyjából a PlayStation 3-as és Xbox 360-as kiadással volt egy szinten. Andrew Wilson, aki akkor az EA Sports vezető alelnöke volt, azt mondta, nehéz lett volna áttenni az Ignite motorral futó újgenerációs változatot PC-re, mert a CPU, a GPU és a RAM egyedi módon működik együtt. Aztán persze a FIFA 15 már szintet lépett, és azóta egyébként nem is Ignite-ot, hanem Frostbite-ot használ.
A FIFA 21-et péntek hajnalban jelentették be, a játékhoz kapcsolódó GYIK-ből pedig kiderült, hogy a PC-s változat ismét nem lesz next-gen. Magyarázat egyelőre nincs, viszont arról sem tudunk még sokat, hogy mivel nyújt majd többet a PS5-ös és Xbox Series X-es kiadás azon túl, hogy villámgyorsan fognak betölteni az SSD-nek köszönhetően, és a Sony konzolján a haptikus visszajelzés miatt jobban beleélhetjük magunkat a játékba. A fények, a karaktermodellek, az öltözékek és az animációk ugyancsak javulnak, a játékosok realisztikusabban viselkednek, igazgatják lábszárvédőjüket, jobban kommunikálnak társaikkal, illetve a közönség reakciói és a meccseket felvezető animációk is jobbak lesznek.
Egyfelől ezek azért olyan újítások, amik nélkül lehet élvezni a játékot, másrészt viszont jó kérdés, hogy a PC-sek ezeket miért nem kaphatják meg. Valószínűleg az a helyzet, hogy a legtöbb játékos gépe kevés lenne az újításokhoz, vagy egyszerűen nem olyan nagy a közösség, mint a konzolos, és priorizálnia kell a csapatnak, de mindkettő csak a mi tippünk.
Szegény switchesek meg a háttérben zokognak, hogy ismét csak Legacy Editiont kapnak, ami lényegében a FIFA 19, csak felfrissített csapatokkal és mezekkel.