Mára már a legtöbben valószínűleg elfeledkeztünk róla, de én a mai napig úgy tartom, hogy Crysis-sorozat a játékvilág érdekesebb jelenségei közé tartozik, már csak a játékok történelmében betöltött szerepe miatt is.
A kétezres években, amikor a Far Cry-t megalkotó csapat kifejlesztette a Crysis első részét, nem igazán a játékmenet volt az, ami a legnagyobb meglepetést okozta, hiszen alapvetően egy FPS-ről volt szó, ami rendelkezett néhány érdekes ötlettel. A játék inkább a technikai eredményei miatt épült be a köztudatba, ugyanis a hihetetlen látványos grafika és életszerű fizika igen erős vasat igényelt, aminek következtében "tech demóként" tekintett rá a gamer társadalom.
Sok poén csattanója lett ezzel a Crysis, ugyanakkor ez megalapozta azt a hírnevet is, ami miatt végül a Crytek úgy látta, hogy lehet folytatást építeni. Habár a folytatás lecserélte a nyitottabb tereket egy lineárisabb élményre, mégis kiváló kritikákat kapott a játék, de harmadjára már nem sikerült megismételni a sikert: hiába a szilárd alapok, hiába az ütős látványra fogékony közönség, a Crysis 3 az eladások tekintetében elhasalt és a sorozat hamar feledésbe merült.
Hogy pontosan miért és hogyan történt ez az egész, arról Noah Caldwell-Gervais beszél ebben az alábbi, nagyjából egy órás elemzésében, amit mindenképp érdemes megnézni, ha érdekel titeket az ilyesmi. Ti mit gondoltok? Méltatlanul feledte el a világ a Crysist, vagy tényleg elfogyott belőle az összes lendület? Mit mondanátok a jelenkor benchmark játékának?