A Valve egy méretes frissítést hozott ki télre a Counter-Strike: Global Offensive-hez, ami több dolgot alapjaiban megváltoztatott. Az új killcam bevezetése mellett a körök időlimitét is felemelték 1 perc 55 másodpercre, a bombák időzítőjét pedig 40 másodpercre. Ezek viszont a kevésbé ellentmondásos változtatások voltak.
Első körben azzal vívta ki a játékosok haragját a Valve, hogy az AK47, az M4A1-S és az M4A4 mostantól lassabban nyeri vissza a pontosságát. Ezzel azt szerették volna elérni, hogy lecsökkentsék azt a távot, ahol érdemes hosszabb sorozatokat lőni, illetve a drágább, de pontosabb fegyverek felé szerették volna terelni azokat a játékosokat, akik ezt a játékstílust kedvelik. A pisztolyok közül is több valamivel pontatlanabb lett, ha futás közben sütjük el. A fegyverek egyensúlyára kényes CS: GO-játékosokat viszont nem ezek, hanem az új fegyver, az R8-as revolver bevezetése húzta fel legjobban az újdonságok közül.
A revolver röhejesen erősnek tűnik: egy, a fegyvereket alaposan elemző rajongó Reddit-posztja szerint az R8-as pontosan ugyanannyit sebez és majdnem olyan jól üti át a páncélt, mint a Counter-Strike híres-hírhedt mesterlövészpuskája, az AWP. Viszont annál sokkal gyorsabban tudunk vele lőni (bár a ravasz meghúzása egy hosszú animáció) és a sebzéséhez képest viszonylag pontos is . Az R8-ast, amivel még akár egy testlövésből is elég egy ahhoz, hogy megöljünk valakit, ráadásul mindössze 850 dollárért vehetjük meg a meccsek közben, ami azt jelenti, hogy ugyan az első, pisztolyos körben nem használhatjuk, de az erejéhez képest így is elképesztően olcsó.
Ahogy az a játékos botrányoknál lenni szokott, a rajongók a Global Offensive alredditjén próbálják levezetni a feszültséget és próbálnak rájönni, hogyan tudnák meggyőzni a Valve-et arról, hogy a frissítés pocsékul sikerült. Volt, aki a Counter-Strike bojkottját javasolja, így a csökkenő játékosszám talán észhez téríti a fejlesztőket, akiket mások e-mailekkel bombáznak az R8-as ellen lázadva. Megint mások azt szeretnék, hogy csak a profi játékosokkal egyeztetve vagy egy bétaszerveren történő teszt után élesítsenek frissítéseket, ahogy az például a Dota 2-ben történik. A témával kapcsolatban egyébként megszólalt Spunj is, aki szerint a fejlesztők gyakran annak ellenére vezetnek be újdonságokat, hogy a megjelenés előtt több profi is azt mondja, ezek "borzasztó ötletek".
Egyelőre nem tudni, mikor reagál a Valve a frissítést ért rengeteg kritikára (ha egyáltalán megteszi), de az már biztos, hogy a legnagyobb közelgő CS:GO-versenyt, az ESEA Pro League season 2 döntőjét inkább az előző patch-en játsszák majd.
Ti mit gondoltok a frissítésről, tényleg ilyen vészes a helyzet?