Néhány hónapja már tudjuk, hogy a Kalypso Media hosszabb távra tervez a Commandos szériával, nem azért invesztált a franchise-ba, hogy beérje az amúgy kiváló klasszikusok középszerű újrakiadásaival. Noha a lehangoló Commandos 2 HD Remaster minden, csak nem biztató előjel, megnyugtató a tudat, hogy az elkövető Yipeee! Entertainment helyett inkább egy belső stúdióra bízná a kiadó eme sokunkban kellemes emlékeket ébresztő, második világháborús franchise sorsát.
Az eddig Kalypso Frankfurt Studio néven futott darmstadti létesítményt a napokban átkeresztelték Claymore Game Studiosra, mégpedig egy második világháborús hadművelet után. Az Operation Claymore keretében brit alakulatok szálltak partra 1941. március 4-én a Lofoten-szigeteken a nácik és a velük kollaboráló Quisling kabinet elűzésén fáradozó norvég ellenállók segítségével. Céljuk nem egyéb volt, mint szabotálni a helyi halolaj- és gliceringyártást, és ezáltal akkora kárt okozni a német hadiiparnak, amekkorát csak lehetséges. 500 kommandós és 52 ellenálló néhány óra leforgása alatt felrobbantotta a célpontként megjelölt üzemeket, megsemmisített 3 600 m3 nyersanyagot, valamint foglyul ejtett 228 németet és nem kevés kollaboránst. Eközben a haditengerészet a tenger fenekére küldött jó néhány ellenséges hajót, melyek egyikéről értékes Enigma-alkatrészeket és egy kódkönyvet is meg tudtak szerezni. A szenzációs siker hallatán Churchill elégedetten gyújthatott szivarra, ugyanis a partra szálló erők emberveszteség nélkül, háromszáznál is több, az ügyet támogató norvég katonával tértek haza. Az egyetlen sérülést ráadásul egy óvatlan tiszt okozta saját magának.
Hogy a névválasztás hasonlóan kiugró eredményre predesztinálja-e a fejlesztőket, az még a jövő zenéje, mindenesetre a Jürgen Reußwig vezette csapat nekilátott az új Commandos munkálatainak, és tekintettel a projekt várható nagyságára, aktív bővítésbe kezdett. Számos területen járatos fejlesztőket keresnek a srácok, a pálya- és küldetéstervezőktől az animációs szakemberekig. Ráadásul lehetőleg olyanokat, akik számára nem ismeretlen az Unreal Engine, ezzel is egyértelművé téve, hogy melyik motort használja majd a feltehetően csak két-három év múlva megjelenő játék.
Simon Hellwig alapító és ügyvezető örömét fejezte ki amiatt, hogy ez eredeti ütemtervhez képest nem csúszott a harmadik belső stúdió megnyitása, és ezzel időben elkezdődhetett az újgenerációs Commandos fejlesztése.
"Azon fáradozunk, hogy a lehető legjobb Commandos-játékot tegyük le az asztalra, és mindent elkövetünk, hogy PC-n, valamint újgenerációs konzolokon is a franchise örökségéhez méltó, fantasztikus élményt nyújtson."
Jürgen Reußwig stúdióvezető hasonlóan derűlátó:
"Óriási öröm, hogy ilyen rövid idő alatt összeállítottuk a csapat magját, valamint beköltözésre alkalmas állapotba tudtuk hozni a stúdiónak otthont adó irodát. Már neki is láttunk a fejlesztésnek, a következő hónapokban pedig további tehetséges munkatársaknak szeretnénk megadni a lehetőséget, hogy részeseivé váljanak ennek az ikonikus játéksorozatnak."
Milyen játékmechanikákat és megoldásokat szeretnétek viszontlátni az újgenerációs Commandosban?