Az igazat megvallva, kissé meglepett bennünket a Command & Conquer 4 bejelentése, hiszen egy korább fejlesztői interjú során elhangzott félmondat miatt inkább egy Generals 2-re számítottunk.
A Command & Conquer 4 azonban készül, és jövőre meg is jelenik asztali rendszerekre. Pár nappal ezelőtt többen is értetlenül álltak a játék által igényelt állandó internetkapcsolat terve előtt, ami egyrészt a jogosulatlan játékosok kiszűrését célozná, másrészt folyamatosan figyelné a játékos előrehaladását mind szingli, mind többes játékmódok alatt. Lássunk tehát néhány részletet!
- A történet szerint Kane és a GDI vezetői kényszer szülte szövetségre lépnek. A Tiberium terjedésének lefékezésére, illetve a kristály energiaforrásként történő felhasználása céljából létrehozzák a Tiberium Network Control nevű szervezetet. A mesterséges összepuszizkodás azonban nem tart örökké, s újfent a háború küszöbére sodródik a két fél.
- Az átvezető videók továbbra is élő szereplőkkel kerülnek rögzítésre, ellenben ezúttal akciódúsabbak és izgalmasabbak lesznek.
- A játékos ezúttal még fontosabb szereppel bír majd a történetben.
- A játék atmoszférája komolyabb és érettebb lesz.
- A mobil építő egység (Crawler) ugyanúgy fejleszthető, mint minden más egység. Az elvesztett Crawlerek pótlása automatikusan megtörténik. Védekező, támadó és mérnöki tudással felvértezett Crawlerek közül választhatunk.
- Finomítókat csak a térképen jelölt pontokra húzhatunk fel.
- Az egységek mellett a játékos is tapasztalati pontokkal gazdagszik magányos és többszereplős játékmódokban egyarát, amelyeket új technológiák vásárlására fordíthat.