A játéközön.hu rendszeres látogatói már biztosan találkoztak a Grow sorozat valamelyik tagjával. Az ilyen típusú játékok közös vonása, hogy minden döntésed, minden választásod hatással van az előzőkre, a következőkre és természetesen a befejezésre is. A Chronon ebből a szempontból hasonlít a többire. Adott a szürke lény szobája, a kalitkába zárt kisemberrel és rengeteg, különféle mozdítható tárggyal. Ezeknek a tárgyaknak a helyes kombinációját használva teljesítheted a játékot.
Azonban a készítő egy kicsit megcsavarta a dolgokat, behozta a választható idősíkokat. Innentől kezdve már két dologra is figyelni kell. Először is magukra a tárgyakra, mit hova raksz, mit csinálsz vele. Másodsorban pedig az időre, a múltban elkövetett dolgok hatással lesznek a jövőre, s ugyanez igaz visszafelé is! Egy-egy idősík váltás között lehet, hogy csak egy dolgon változtatunk, mégis, annak az egy változtatásnak nagy hatása lehet a végkifejletre. A Chronon játékmenete nagy kihívást jelenthet még a logikai játékok gyakorlott kedvelőinek is.