A torontói GameON: Finance konferencián beszélt a Child of Light ötletgazdája, Patrick Plourde arról, hogyan profitált ő és projektje a Ubisoft fejlesztési filozófiájából. Emellett megosztotta a hallgatósággal azt az örömteli hírt is, hogy a Child of Light gyakorlatilag minden lehetséges szempontból sikeresnek tekinthető.
Amint a konferencia neve is mutatja, elsősorban pénzügyi témákról volt szó, így a játék kapcsán is a fő csapásvonal az volt, hogy a Child of Light nyereséges vállalkozásnak bizonyult. "Nem hozott Assassin's Creed-szintű profitot, de adott esetben a bevételből finanszírozni tudtunk volna egy folytatást. Vagy ha saját cégem lenne, vehetnék egy Ferrarit és égethetném a gumit" - mondta Plourde.
A kreatív szakember azt is elárulta, egy nem éppen hétköznapi alku során kapta meg a lehetőséget a kiadótól, hogy saját projektjét is megvalósíthassa. "Nem akartam megcsinálni a Far Cry 3-at, de azt mondták "Pat, ha segítesz tovább építeni ezt [a Far Cry] márkát, szabad kezet kapsz a játékhoz, amit szeretnél" - idézte fel a helyzetet.
Plourde szerint a pénzügyi és a kritikai siker is jól esett neki, de leginkább azoknak a visszajelzései érintették meg, akiknek a Child of Light segített túllépni a depresszión, vagy eltántorították őket az öngyilkosságtól. "Ez olyasvalami, amit nem érhettem el nagy AAA játékokon dolgozva. Nagyon büszke vagyok, hogy többeknek segíthettem az életük nehéz szakaszában a mi médiumunkon, a gamingen keresztül. Nekem ez adja meg az egész értékét."
És hogy a kreatív szakember miért nem gumit éget a Ferrarijában? Azért nem volt olcsó összehozni a Child of Lightot sem: a főleg a fejlesztés legintenzívebb szakaszában 40 fősre növelt csapat béreire elköltött büdzsé is "néhány millió" dollárra rúgott. Mindenesetre az, hogy ennél többet hozott vissza a szerepjáték, további kísérletezésre, és a Child of Light fejlesztőinek végleges felvételére ösztönözte a Ubisoftot.