Idén áprilisban ismét kiutazhattam külföldre, de most Varsó helyett Düsseldorf felé vettem az irányt, hogy a Ubisoft Blue Byte stúdiójában tartott sajtóeseményen vegyek részt. Pár szerencsés szakmabelinek az embargó lejárta előtt bemutatták legújabb játékukat, a Settlers világában játszódó Champions of Anteriát. Volt étel, ital, trailer és még egy két órás játékidő is, amikor kipróbálhattam, milyen is mozgásban a CoA.
Móka, kacagás és háború
Azt már a trailer világossá tette, hogy itt egy könnyed, vicces játékról van szó. A rajzolt grafika és a narrátor humoros megjegyzései egyből megteremtették a hangulatot és az erre a stílusra fogékonyak már itt elkezdtek mocorogni a székükben, hogy végre kipróbálhassák a játékot.
A videó után következő demóban bemutatták, pontosan miről is szól a Champions of Anteria. A történet elején 3 hős áll a rendelkezésünkre (ez később majd 5-re bővül), és mind a hárman kellően elmebajosak és megfelelően nevetséges háttértöténettel és motivációkkal rendelkeznek. Egyikük például egy a vikingek törzsébe tartozó szerzetes, aki azért vált kitaszítottá, mert vegetáriánus. Persze az mindegyikben közös, hogy imádnak harcolni és ezért verődtek egy csapatba.
Ezek a hősök épp most térnek haza Anteriába és azt látják, hogy banditák és mindenféle lények tartják rettegésben az ártatlan lakosságot. Ha ez nem lenne elég, az egész vidéket 3 nagy frakció uralja. Ezeket az ellenségeket kell majd szépen kiebrudalni Anteriából a folyamatosan fejlődő hőseinkkel. Mindegyik frakciónakl van egy vezetője, aki ellen egy végső bossharcot kell megnyernünk, ha végleg meg akarunk tőlük szabadulni. Ezek a harcok nem szimpla csihi-puhik lesznek, több részből állnak össze. A demóban bemutatott küzdelemben például miután levették a páncélos behemót életerejének a felét a hatalmas rosszfiú gyógyítókat hívott be és a támadási stílusa is megváltozott. Emiatt többször is próbálkoznunk kell majd, mire rájövünk, mikor hogyan érdemes támadnunk.
RPG és stratégia, két jó barát
A sajtótájékoztató után mi magunk is gép elé ülhettünk, hogy első kézből tapasztaljuk meg, milyen is lett a Champions of Anteria. Amit elsőre megtapasztalunk, az a játék akció része, amiben egyszerre 3 karaktert irányítunk izometrikus nézetben. Őket akár együtt akár külön-külön mozgathatjuk és támadhatunk velük. A harcok alatt bármikor megállíthatjuk az időt, hogy átgondolhassuk a stratégiánkat és új parancsokat adhassunk ki.
Mindegyik karakternek - beleértve az ellenfeleket is - van egy elemi hovatartozása. Öt ilyen elem van a játékban, ezek pedig a tűz, víz, villám, természet és fém. Egy körbeveréses rendszerben mindegyik elemnek megvan, hogy melyik ellen hatásos, melyik ellen gyenge és melyik kettővel szemben semleges. A küldetések előtt megnézhetjük, milyen típusú ellenségekre számíthatunk főként és ahhoz mérten állítjuk össze csapatunkat. Nem nehéz kitalálni, hogy a végső 5 hősből, mindegyik más-más elemhez tartozik.
Ha a tutorial akció résszel végeztünk, akkor felszabadítottunk egy kis falut, ahol befészkeljük magunkat a várba, és onnantól kezdve az lesz a főhadiszállásunk. Itt cserélhetjük hőseink felszerelését és a képességeit. A vár árnyékában található falut az erőforrásainkból építgethetjük. Ez a játék stratégiai része. Olyan erőforrásaink vannak például, mint a jó munkásemberek, az épületekhez kellő kő vagy a felsorolt öt elemhez tartozó ásványok. Ezek mennyiségét különböző épületek felhúzásával vagy küldetések teljesítésével tudjuk növelni. Az erőforrásokból felhúzott épületek pedig növelik a falu szintjét, amivel a karaktereink is fejlődnek. A településünk szintje szerint növekszik harcosaink szintje is, és így tudunk újabb és újabb képességeket megnyitni nekik. Továbbá a kovácsműhelyt és a bájitalkeverő műhelyt is nekünk kell megépíteni, csak ezután tudjuk felszereléssel ellátni csapatunkat.
A bájitalos hölgyemény kifejezetten fontos, mert nincs semmilyen healelés a játékban, csak a potionokkal tudjuk újra virgonccá varázsolni harcban megfáradt embereinket.
Ha pedig a faluban végeztünk, akkor vár minket a világtérkép, amin láthatjuk Anteria teljes területét és azt, hogy hol kik vannak hatalmon, mi pedig eldönthetjük, hogy merre és kiket támadunk meg. Azonban figyelnünk kell arra is, hogy minket is megtámadhatnak az ellenfelek, ugyanis mindenkinek megvan a saját köre. Ha kiválasztunk egy területet, amit megtámadnánk vagy minket célba vesznek, akkor kiválaszthatjuk melyik három hőssel vágnánk neki a küldetésnek, felszereljük őket minden jóval és már mehetünk is.
Nem minden könnyű, ami gyerekesnek látszik
A terület van olyan nagy, hogy a sivatagos kihalt tájaktól a zöldellő buja erdőkön keresztül egészen a havas hegycsúcsokig mindenhol megfordulhatunk. A térképen látjuk, milyen területre készülünk éppen, és hogy milyen típusú ellenségekre számíthatunk. A küldetés elején kapunk egy fő feladatot, amit mindenképp el kell végeznünk. Ez lehet néhány ellenséges fegyver elpusztítása, saját bázisaink megvédése vagy egy erősebb ellenség kiiktatása. Emellé kapunk még egy mellékküldetést, ami általában egy ismeretlen terület megvizsgálása, ahol lehetnek ellenségek vagy valamilyen loot.
A játék bájos megjelenése és könnyed humora senkit ne tévesszen meg, egy igencsk nehéz alkotásról beszélünk. Komolyan meg kell fontolni, kinek milyen felszerelést adunk, hogy rakjuk össze csapatunkat és éppen milyen képességet választunk ki egyes karaktereknél. A sok játékban tapasztalható életvisszatöltéshez szokott gamer nemegyszer kerülhet komoly slamasztikába, amikor nem fordít elég tőkét hp-regeneráló italokba. Aki szereti a kihívást nyújtó játékokat, annak nem kell tovább keresnie.
Hamarosan visszatérhetek
A Champions of Anteria még idén augusztus 30-án megjelenik PC-re és én már alig várom, hogy visszatérjek ebbe a mesés világba. A fejlesztők minden erejüket a single player rész tökéletesítésébe ölik. A játéknak nem lesz sem multiplayere, sem DLC-je, legalábbis egyelőre nincsenek ilyen terveik. Ha valakit nem ijeszt meg a gyerekes ábrázolás és a félreismerhetetlen német humor (én mindkettőt kifejezetten szeretem) és egy kiadós kihívásra vágyik, akkor a Champions of Anteriát neki találták ki.