Ugyan Dual Boot terén az Intel megoldása felülmúlta az AMD próbálkozását, nekik is volt mivel villogniuk Vegasban. A Mantle névre keresztelt megoldásnak köszönhetően lenyűgöző teljesítménybeli növekedést sikerült elérni a DirectX-hez képest. Az újításról már tavaly hallhattunk, most azonban részletek is kiderültek az API-val kapcsolatban.
A PC-s optimalizáció azért sokkal nehezebb mint a konzolos, mert míg a konzolok fix hardverrel dolgoznak, addig ezer PC-tulajdonos ezerféle konfigurációval rendelkezik, így nem lehet fix adatokkal számolni előre. Ezért jött létre a DirectX, amely absztrakttá teszi a hardvert, így a játékkészítőknek nem kell a konkrétumokkal foglalkozni. A DirectX egy magas szintű API (programozási interfész), melynek célja, hogy elrejtse az ilyen különbségeket. Ebből adódóan a bivalyerős hardverünk jelentős része legtöbbször nem csinál semmit, ugyanis nem kap elegendő utasítást. Ezzel szemben a konzolokhoz alacsony szintű API társul, melynek köszönhetően a fejlesztők képesek kihozni belőlük a maximumot.
A problémára már rég megoldást kellett volna találni, a piacot uraló Nvidia-nak azonban esze ágában sem volt, érthető okokból. Az AMD GCN architektúrára épülő kártyáit azonban hihetetlen módon visszafogja a DirectX, ám eddig nem volt lehetőség a váltásra, hiszen senkinek sem érné meg egy jelentős kisebbségben lévő csoport számára külön fejleszteni. A next-gen konzolok grafikus feldolgozó egységei azonban GCN-re épülnek, és ha ehhez hozzávesszük az AMD PC-s kártyáit, akkor kiderül, hogy mára a játékipar jelentős része követi ezt a vonalat.
A Mantle kifejezetten a konzolos optimalizációs tapasztalatok alapján jött létre, melynek köszönhetően a következő generációs konzolokra fejlesztett dolgokat nagyon egyszerű lesz áthozni PC-re. A technológiát a DICE-szal közösen fejlesztették ki, így az első játék amely teljesen kihasználja majd a Mantle nyújtotta lehetőségeket a Battlefield 4 lesz. Az átállást már decemberben szerették volna bevezetni, a sorozatos problémák miatt azonban elhalasztották azt. Jelenleg úgy tűnik, január végén érkezhet a patch, amely az AMD állítása szerint akár 45%-os teljesítménynövekedést hozhat. Mivel az EA következő játékai szinte kivétel nélkül a Frostbite 3-at használják majd, számos játék érkezik majd EA logóval, Mantle támogatással.
A Frostbite 3 mellett a Nitrous és az Asura grafikus motorok is támogatják majd a technológiát. Emellett az Unreal Engine 3-mal rendelkező játékok (Thief) vagy a Cryengine hajtotta Oculus Rift-re építő Star Citizen is profitál majd a Mantle-ből.