Az EVE Online már megjelenése óta arról híres, hogy a játékosok nagy hatással vannak a játék gazdaságára és a kényes erőegyensúlyokra az egyes nagyobb érdekcsoportok között. Persze a sok harcos mellett azért akadnak bőven olyanok is, akik sikeresen el tudtak zárkózni és önfenntartóan működnek, de könnyen lehet, hogy a CCP Games csapata pont ezt az állóvizet akarja egy kicsit felrázni a legújabb frissítéssel.
Jelenleg a legtöbb önműködő csoport arra épít, hogy az aszteroidák bányászásával bőven elég erőforrást tud összeszedni ahhoz, hogy önmagát hosszútávon fenntartsa, ami azt jelenti, hogy nem érdemes és nem is szükséges vállalni annak a kockázatát, hogy másokkal konfliktusokba keveredjen. A játék legújabb frissítése viszont egy nagyon fontos változást hoz ezen a téren, ugyanis mostantól az eddigi mennyiségnek csak 60%-át bányászhatjuk ki a nem biztonságosnak titulált (másnéven nullsec) régiókban.
Ez önmagában még egyébként nem jelent annyira radikális változást, viszont a játék egyik közösségi menedzsere egy blogbejegyzésben elárulta, hogy ez csak az első lépése egy komolyabb átszervezésnek:
"Teljesen átalakítjuk az erőforrások eloszlását a játékban az elkövetkező hetekben és hónapokban. Mindig izgalmas, amikor a játékosok felfedeznek egy friss változást New Eden világában, ennek következtében pedig eszközölni fogunk pár módosítást, hasonlóan ahhoz, ahogy december 17-én is tettük. Azt is értjük, hogy egyes változások precíz kommunikációt követelnek meg, hogy segítsük a felkészülést, így néhány dolgot fokozatosan fogunk közölni ennek megfelelően."
A poszt alapján eléggé úgy hangzik, hogy a srácok szeretnének meglepetést okozni a játékosoknak, a játékot ismerve pedig nem lepődnénk meg, ha az újdonságok egy izgalmas hatalmi viszályhoz vezetnének.