Laurent Detoc az SFGate.com munkatársával beszélgetett a játékipar mindenütt megfigyelhető jelenségeiről, mint a felvásárlások, cégfúziók illetve az alkalmi játékok előretörése. Az elmúlt évek munkájának köszönhetően 2007-ben a harmadik legnagyobb független fejlesztő- és kiadóvállalat posztját betöltő Ubisoft mintegy 1.5 milliárd dolláros forgalmat tudott felmutatni az előző pénzügyi év során, ami 43%-os növekedést jelent az egy évvel korábbi adatokhoz képest. Természetesen ők is érdekeltek a növekedésben, ám nem szeretnék mindenáron a konkurencia példáját követni (Activision - Vivendi házasság, EA - Take Two akvizíciós kísérlet). A Ubisoft inkább belülről generált növekedés híve.
Továbbra is a casual piac élvonalában (Petz, My Coach) kívánnak maradni, hiszen jelenleg bevételük 25%-át köszönhetik az alkalmi játékosoknak. Leszögezte, hogy a fejlesztés költségei alacsonyak ugyan, ám marketingre lényegesen többet kell költeniük annak érdekében, hogy minél szélesebb réteggel ismertessék meg termékeiket, s rávegyék a potenciális vásárlókat pénzük elköltésére.