Hirdetés

Castlevania: Lords of Shadow 2 - "aki 4/10 adott rá az vagy vak, vagy hülye"

|

Enric Álvarez nem örült az egyre szaporodó negatív véleményeknek. Válaszolt is a kritikákra.

Hirdetés

Amint arról ma már írtunk, a Castlevania: Lords of Shadow 2 nem mindenkitől kapott kedvező értékeléseket (Mocsynál jól szerepelt), illetve a fejlesztők közül többen kifejezetten elégedetlenek voltak a fejlesztés menetével, és főleg Enric Álvarezt, a Mercury Steam vezérigazgatóját hibáztatták ezért. Most megszólalt a cég feje is, de saját döntései helyett inkább a gamer médiát kritizálta.

Kezdésként a név nélkül adott interjúra reagált twitteren: "Szomorú azt látni, hogy az emberek elhiszik egy dühös ex-dolgozó hazugságait és sértéseit. Micsoda világban élünk..." Ezután a Eurogamer spanyol kiadásának adott interjút, amelyben rákérdeztek, mit szól az alacsonyabb pontszámokhoz, elsősorban az Edge 4/10-es értékeléséhez. Álvarez szerint vannak olyan online sajtóorgánumok, akiknek annyira meghatározó a véleménye, hogy más tesztek szerzői egyszerűen nem mernek eltérni ezektől és markánsan különböző véleményt megfogalmazni. Szerinte az Edge is ilyen, ami kifejezetten rosszat tett a játék értékeléseinek.

A következő mondatban ellenmondva magának az első Lords of Shadow-t hozza fel pédaként, ami bár rossz értékeléseket kapott nagy gamer oldalaktól, mégis 85-ös metascore-ral áll (bár a metacritic szerint kettő kivételével az összes értékelés a "kedvező" kategóriába esett). Az Edge cikkét illetően azt mondta, "Vaknak, vagy hülyének kell lenni, hogy a tízből négy pontot adj egy ilyen minőségű játékra", és hozzátette, a pontszám alapján a Lords of Shadownál sokkal rosszabb játékot képzelhetnek el az olvasók.

Majd azzal folytatta, hogy szerinte sokan professzionális, szakmai elemzés helyett személyes véleményük alapján ítélnek meg játékokat, és szubjektív szempontokat alkalmaznak az értékeléskor, aminek súlyos következményei vannak az eladásokra és az adott fejlesztőre is. Ennek megfogalmazásakor nem finomkodott, így írta le saját korábbi élményeit a gamer sajtó olvasásáról: "örülök, hogy ezek az emberek nem játékokat készítenek, csak írnak róluk. (...) Minden játék egy nagyon komplex alkotás, mégis azt látom, hogy a specializált gaming sajtóból hiányzik a szakszerűség, hogy egy játékot az alapján ítéljenek meg, hogy milyen lett, és ne az alapján, ők milyennek szerették volna."

Ti mit gondoltok?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)