Talán évek óta először az aktuális CoD bejelentését többségében nem elutasítás fogadta, amiben nem kevés szerepe van a Call of Duty: WWII első trailerének. A Sledgehammer az előzetest követően, illetve a nemzetközi sajtónak tartot bemutatók során beszélt egy kicsit a kampányról is, ami alapján többre számíthatunk annál, mint amit a videóban láthattunk.
Ugyan az előzetesben az amerikai gyalogság katonáit láttuk, egyáltalán nem csak őket követi majd a történet, hanem rajtuk kívül is kifejezetten sokféle nézőpontot látunk majd. Viszont mivel a kampány túlnyomó részében a jenkiket irányítjuk majd, kezdjük is velük. A főszereplő Ronald "Red" Daniels lesz, aki a hadsereg 1. gyalogos hadosztályában szolgál és a normandiai partraszállás az első komolyabb bevetése. Így a Call of Duty: WWII-ben (az első két résszel ellentétben) nem különleges egységhez tartozik majd a legtöbbet látott karakterünk.
De irányíthatjuk majd Daniels egyik közvetlen bajtársát, Robert Sussmant is, akivel egy rendkívül érdekes sztoriszálat hoz be a Sledgehammer: a zsidó származású amerikai katonát ugyanis a történet egy pontján elfogják a németek, amiről ugyan többet nem árultak el a készítők, de elég sokat sejtet ez a fejlemény. A Call of Duty: WWII készítői többször is kiemelték, az amerikai egység esetében a bajtársakkal való egymásra utaltsági viszonyt szeretnék bemutatni, amiben kétségkívül nagy szerepe lesz William Pierson őrmester és Joseph Turner tizedes karakterének is.
Őket már a trailerben is láthattuk veszekedni, aminek az oka nem más, hogy míg az őrmester számára még az emberei életénél is fontosabb az aktuális küldetés teljesítése, addig Turner számára bajtársainak épsége az első. A Piersont alakító Josh Duhamel szerint karaktere egyébként is "egy pöcs", úgyhogy valószínűleg érdekes pillanatok várnak ránk a sztorijukban. Az osztag történetét egyébként Normandiától Aachenig követjük majd, de közben olyan jelentős pillanatokat is átélhetünk, mint a hürtgeni erdőben vívott csata.
De nem csak őket irányíthatjuk majd: a főszerepet kapó karakterek között akad egy német család, egy afroamerikai katona, egy francia ellenállónő (aki Sussman karakterével együtt valószínűleg egy-egy valós történelmi alakon alapul), vagy éppen egy brit tiszt is. A tengelyhatalmak kapcsán egyébként a készítők kiemelték, hogy a Call of Duty: WWII-ben be akarják mutatni, hogy a szövetségesek ellenfelei nem csak a németekből álltak, illetve hogy ezen az oldalon is bőven akadt emberség. A tengelyhatalmak oldalán harcoló katonát viszont nem fogunk irányítani.
A játék művészeti irányát tekintve kiemelte a Sledgehammer, hogy egy "sötét, de gyönyörű" hatást szeretnének elérni. Ebben nagy szerepe lesz az kifejezetten drámai fényeffekteknek is. A játékmenet tekintetében elég keveset tudtunk meg, de különböző beszámolókból kiderült, hogy a Call of Duty: WWII egyik központi témájának számító bajtársiasság a gyakorlatban is megjelenik. A szériában megszokottal ellentétben nem életerőnk nem regenerálódik majd automatikusan, hanem a szanitéctől kérhetjük, hogy tákoljon minket össze.
Ehhez hasonlóan lőszert is kunyerálhatunk osztagunk többi tagjától, hasonlóan a BioShock: Inifinte-ben Elizabeth-től kapott segítséghez. Ezt a lehetőséget viszont részben el is veszíthetjük, ha csapattársaink közül túl sokan elhaláloznak, ami elég érdekes koncepciónak hangzik.
Összességében tehát úgy tűnik, az idei epizóddal tényleg egy rendkívül érdekes Call of Duty készül, ami sok újítást és sok kötöttséget vállal, hogy egy minél hihetőbb, zsigeri élményekkel teli és komoly érzelmi hatást gyakorló kampányt varázsoljon elénk. Hogy mindebből mennyit sikerül valóra váltani, az kiderül november 3-án, a játék megjelenésekor, de a megoldáshoz az addig tartott bemutatók során is biztosan közelebb kerülünk.