Nagyjából a második Black Ops óta, azaz lassan hat éve nem volt épkézláb, számomra értékelhető kampány a Call of Duty játékokban. Pedig az elágazó történet a harmatos Modern Warfare 3 után reményt adott, hogy a sorozat újra a jó irányba tart; úgy látszott, az Activision megérezte, hogy bár a multi tartja hosszan életben a játékokat, és arra kell a legnagyobb hangsúlyt fektetni, a jó kampányt is sokan értékelik. Aztán jött a Ghosts, amiből a kutyán meg a cliffhanger befejezésen kívül személy szerint semmire nem emlékszem, a Kevin Spacey-vel felturbózott Advanced Warfare, a tragikusan lélektelen, minimális erőbefektetéssel elkészült Black Ops III, és az egyesek szerint jobb, mások (és magamat is ide sorolom) szerint inkább közepes Infinite Warfare, amit Kit Harington sem mentett meg, ha egyáltalán adott is bármit hozzá. A Call of Duty: WWII sztorija inkább jó volt, mint rossz, de láthatóan ebből sem hozták ki a maximumot. Mégis nehéz elképzelni, hogy az idei évtől nincs sztori, és aki CoD-ozni akar, az kénytelen lesz másokkal vegyülni.
Tegnap több forrás is arról kezdett beszélni, hogy az idén októberben megjelenő Call of Duty: Black Ops 4-ből teljesen kimarad a kampány, mert a Treyarch úgy látta, nem lesz köszönet abban, ha október 12-ére össze kell dobniuk ezt is a multi és a zombis mód mellett. A szokásos, november első hetében esedékes megjelenést feltehetően az október 26-án érkező Red Dead Redemption 2 miatt hozták három héttel előre (a Rockstar játékától még az Activision is fél, ilyen ez), és úgy látszik, három hét ennyit jelent egy három év alatt elkészülő játék esetében.
Energiáikat a többjátékos mód továbbcsiszolására, a zombis kampány tökéletesítésére fordítják, illetve a Raven Software segítségével bekövetkezik az elkerülhetetlen: készül egy battle royale mód.
Ha ez igaz, az Activision gondolkodás nélkül követi a trendet, (mert nehogy már épp ebből maradjanak ki!), ami azért nem biztos, hogy olyan jól fog elsülni.
Minden évben elsősorban a három eltérő élmény miatt éri meg az új CoD-ot 22 ezer forintért megvenni (most tekintsünk el attól, hogy megéri-e, ez személyes megítélés kérdése). Kevés játék kínál ennyi és ilyen változatos tartalmat, egyszerre egy jól elhatárolható kooperatív élményt, egy tradicionális, egyes elemeiben mégis minden évben újító többjátékos módot, és egy, ha nem is emlékezetes, de egyszer végigjátszható kampányt. Én is emiatt vagyok mindig elégedett: azzal kezdem, hogy lepörgetem a sztorit (már ha nem három nap alatt kell leadnom a határidő miatt a printes tesztet a multiról), aztán mellkasomat kitolva rohanok az online csatatérre, és ha úgy szervezzük össze, a szerki többi tagjával elmegyünk zombikat darálni. Amit alapvetően minimum két darabban kapnék meg (azért a kompetitív módot és kampányt is tartalmazó játékokból még akad egy-kettő a piacon, de nem sok), azt megkapom így egyben. Ha az egyiket elveszik, és a helyére lényegében egy újabb multis módot (ami akár még be is bukhat, ha nem elég egyedi vagy érdekes) tesznek, az ajánlat sem hangzik olyan jól.
Pedig az árból valószínűleg nem engednek, hiszen ez most nem olyan helyzet, mint a Black Ops 3 előző generációs változatának esetében, amiből hiányzott a sztorimód, és ezért azt a kevés játékost, aki az előző generációhoz ragaszkodott, 3000 forintos engedménnyel kompenzálták.
Ez most a 2018-as Call of Duty, nem lesz egy többet kínáló változat, és nem feltétlenül egyezik ki mindenki azzal, hogy sztori helyett battle royale-t kap. Mondani sem kell, a kettő nem ugyanaz.
Reálisnak tartom, hogy az Infinite Warfare-t eladásokban csúnyán verő Call of Duty WWII után megint egy lejtmenet jön, és hiába hívják Black Ops 4-nek, a játék - CoD-os mértékkel mérve - erősen alulteljesít. Hivatalos bejelentés még nincs, valószínűleg május 17-éig kell várnunk, de nagyon sok, külföldi oldalak által megbízhatónak tartott forrás erősítette meg az értesüléseket, úgyhogy van okunk félni. Ugyanakkor az Activision nem egy teljesen hülye cég, és hiába uralja minden évben az aktuális CoD hetekig az eladási listákat, az IW által produkált számok láttán azért sokan izzadtak.
Talán nem árthat visszaemlékezni arra a Peter Moore interjúra, ahol az akkor még az EA-t irányító, ma már a Liverpool FC sorsát egyengető vezető azt mondta,
nagyon kevés játékos próbálja ki a Battlefronthoz hasonló játékokban a single player módot, ezt szűrték le az adatokból.
Csakhogy a játékipar egy olyan különleges hely, ahol nem lehet kizárólagosan számokra hagyatkozni. Valószínűleg egyikőtöket sem kell emlékeztetni arra a népharagra, ami a 2015-ös Star Wars Battlefrontra zúdult azért, mert hiányzott belőle a kampány. Jó eséllyel az új CoD sem fog kevesebb sarat kapni, ha meglépi ezt.
Nektek is hiányozni fog a kampány, vagy nem fogtok összeomlani a hiányától?