Hirdetés

Call of Duty: Black Ops 6 multiplayer teszt - szabad a tánc

|

Még szabadabban mozoghatunk a Call of Duty sorozat idei részében, mint valaha, de nem csak ezért élvezetes a multis és zombis mód.

Hirdetés

Nem tudom, hogy azért, mert a Modern Warfare III összességében inkább csalódást keltő volt, mint élvezetes, vagy azért, mert a Treyarch nagyon megerőltette magát, de úgy érzem, a Black Ops 6-nak helye van a sorozat legjobb játékai között. Különösen jó hír ez annak fényében, hogy ez az első olyan CoD, ami úgy jelenik meg, hogy bárki a teljes ár megfizetése nélkül korlátlanul játszhatja, ha a Game Pass kínálatából húzza elő. Hiába mondogatták a különböző szabályozó szervezetek, hogy nem lesz jó vége, ha a Microsoft bekebelezi az Activision Blizzardot, egyelőre mégis úgy tűnik, a játékosok ezzel a húzással nem jártak annyira rosszul.

Ha a kampány korszakos mesterműnek azért nem is nevezhető, élvezetes volt, tele jó ötletekkel, és az élmény magját adó multiról is csak jókat tudok elmondani, ahogy a kis kihagyás után visszatérő, körökre osztott zombis módról is, ami rögtön két pályával startolt el. Drasztikus változtatások persze nincsenek, de nem is volt rájuk szükség.

Hirdetés

Max Payne pillanat

A legnagyobb újítás, ami a játékmenetet érinti, az Omnimovement rendszer bevezetése, ami emberi nyelvre lefordítva annyit jelent, hogy most már vetődhetünk, csúszhatunk minden irányba. Ez például olyan helyzeteket eredményez, hogy amikor legkevésbé számítanánk rá, egy ellenfél Max Payne-t megidézve vetődik ki a fal mögül, majd - ha kellően stílusos - dupla pisztollyal tüzel ránk veszettül. Nincs már kényelmetlen vergődés a földön, ha lehevertünk egy sarokban egy elfoglalni kívánt ponton, foroghatunk, mozoghatunk, ahogy kell. Félő volt, hogy egy ilyen változtatás tönkreteheti a játékot, láttunk már példát arra, amikor nem lett jó vége a mozgás megpiszkálásának, de a Treyarch itt tudta, mit csinál.

Gunplay tekintetében nagyjából minden más a megszokott: kényelmes a ttk, a fegyverek könnyen kezelhetők és hatásosak, kielégítően széles a választék, aminek mindig örülünk még úgy is, hogy tudjuk, a játékosok nagy része marad az XM4-nél, ami nem csak hogy az első választható gépfegyver, de az egyik legjobb is a felhozatalban. A fegyverekre öt kiegészítőt rakhatunk egy időben, de egyébként kilenc kategóriából válogathatunk.

Felszerelésünk része lehet még egy másodlagos fegyver (hacsak nem vihetünk két nagyot magunkkal a megfelelő wildcard kiválasztásával, pisztoly vagy rakétavető a választék, pajzs nincs), külön választhatjuk ki, hogy milyen közelharci eszközzel (milyen késsel vagy baseball ütővel) küzdenénk, és persze berakhatunk a zsebünkbe egy "taktikai" és egy halálos eldobható cuccot. Eltehetünk még különféle eszközöket a gránátfogó Trophy Systemtől a taposóaknán át egy olyan, 51-es szinten feloldható kütyüig, amivel beépülhetünk az ellenfél csapatába, hallhatjuk beszélgetésüket és azt hiszik, hogy velük vagyunk, amíg nem tüzelünk (hangtompító nélkül), vagy nem kerülünk valamilyen lebuktató felszerelés hatótávjába.

A perkeket három kategóriára osztották, mindegyikből egyet választhatunk, és ha mind ugyanolyan színű, feloldunk egy bónuszt is. Itt nincs nagy meglepetés, viszont néhány, korábban perknek számító képességet wildcardként kapunk meg. Ezek a kártyák lényegében negyedik perknek is mondhatók, de az egyik pont azt engedélyezi, hogy négy perket válasszunk. Egy kicsit a scorestreakekkel is bíbelődtek, melyek között például van egy rakétavető irányítható rakétákkal, amit egész jó móka használni, gyorsan fordul, szűk terekbe is bekanyaroghatunk. Légi járművek, rakéták, lövegek és távirányítós robotok vannak még, juggernaut meg szerencsére nincs. Az egész felszerelésrendszer nem túl bonyolult, bárki pillanatok alatt összepattinthat egy neki szimpatikus szettet.

A módokat sem gondolták túl: a szokásosak mellett most a Kill Order az újdonság, amiben mindkét csapatnak van egy kiemelten értékes játékosa, akit ikon jelöl, így az ellenfél mindig láthatja, hol van, cserébe ha lelövik, földre kerül, és még felszedhető. Játszhatunk Gunfightot (2v2 random fegyverekkel) és van Infected is (zombis fogócska), lényegében minden, ami kellhet - a Prop Hunt és a Gun Game meg jönnek, amikor jönnek.

Milyen építész tervezte ezt?

Tudjátok, a Treyarch jellemzően háromsávos pályákat csinál - na, itt erről szó sincs, a lehető legkülönbözőbb módokon voltak most kreatívak a tervezők. Van például V-alakú pálya, meglepően nagy stadion, sivatag óriási, lepusztult tányérokkal - mind a hangulat, mind a kialakítás kiváló minden pálya esetében. Nem működnek pont ugyanolyan jól minden módban, FFA-ban például olykor kényelmetlenül sokáig kóvályogtam, de összességében úgy alkották meg őket, hogy a mesterlövészek és a közeli ütközetek kedvelői egyaránt jól szórakozzanak velük. Vannak kisebb és nagyobb játékterek, pont elég - és már a kapuban a Nuketown is, a Black Opsok Shipmentje.

Egy olyan pályát nem tudok mondani, ami kifejezetten felidegesített volna, vagy úgy gondolom, fundamentálisan el lett rontva - és ez nagy szó 16 játéktérnél. Rég volt már ilyen, hogy legalább egybe ne tudnék belekötni, de tényleg mindet élveztem.

Olvasd telefonon csak a legfontosabb híreket!

Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.

Holtak temploma

Ezúttal klasszikus zombis élményben lehet részünk két, hangulatában teljesen eltérő pályán. Az egyik, a Terminus helyszíne egy távoli szigeten fekvő kutatólabor, ennek titkait fedezhetjük fel fokozatosan, miközben egyre több és egyre agresszívabb élőhalott támad ránk, míg a másik, a Liberty Falls egy nyugat-virginiai kisvárosban játszódik, ahol egy templomot is meglátogathatunk különböző boltok, egy bowlingpálya, meg a fertőzöttekkel teli utcák mellett. Játszhatunk most is úgy, hogy megpróbálunk a lehető legtovább életben maradni, és úgy is, hogy igyekszünk teljesíteni a titkos feladatokat. Nem túl bonyolult, de nem is magától értetődő minden - van mit felfedezni, de útmutatóhoz nyúlni sem elvetendő gondolat.

Úgy tűnik, a Treyarch ezúttal csak arra fókuszált, hogy egy olyan Call of Dutyt rakjon össze, amilyenre valóban vágynak a játékosok. Merész újítások nincsenek (azért az Omnimovementet nem nevezném annak), viszont a pályákat kiválóan tervezték meg, és mennyiség terén sem óvatoskodtak, módokból is van elég, és innen már csak bővülés várható. A zombis mód "visszabutítása" szintén jó ötlet volt, főleg a Modern Warfare III után, amiben egy Warzone-t idéző móddal játszhattunk. Ha évek óta nem vettél már CoD-ot, de vágynál a pörgős multikra, ezt minimum a Game Passon keresztül érdemes kipróbálnod.

Call of Duty: Black Ops 6 multiplayer
Ha nem is sikerült a Modern Warfare szintjét elérni, azért nagyon közel jutott hozzá a Black Ops 6.
Ami tetszett
  • kiváló pályák
  • élvezetes gunplay
  • egyszerű felszerelés-menedzsment
Ami nem tetszett
  • nincs igazán új mód
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)