A Black Ops 3 sztorimódja tragikusan rossz lett, ezért nem voltunk sokáig szomorúak, amikor a Treyarch bejelentette, hogy a 2018-as Call of Duty kampány nélkül, battle royale móddal jelenik meg. Bár a fejlesztők azt hangoztatták, hogy eleve nem is akartak sztorimódot tenni a játékba, egy friss beszámolóban egész más infók szerepelnek.
A Kotaku több, jelenlegi és egykori treyarchos dolgozóval (fejlesztőkkel, tesztelőkkel) készített interjút. Ők elmondták, hogy 2018 elején, két évvel a fejlesztés kezdete után és hónapokkal a megjelenés előtt jött az utasítás, hogy a kampányt dobják ki. A koncepció az volt, hogy a játékosok párban küzdhetnek egy másik, valódi játékosok vagy a gép által irányított páros ellen egy posztapokaliptikus világban. Egy küldetésben például az egyik csapat azt a feladatot kapta volna, hogy védjen meg egy konvojt, a másiknak támadni kellett volna, míg máskor egy célpont kiiktatása és védelmezése lett volna a feladat. Karácsonyra elkészült egy demó pár küldetéssel, amit megmutattak a Treyarch fejeseinek, akik, miután technikai aggályok bukkantak fel, aggódtak az időhiány miatt, és a tesztelőktől negatív visszajelzések érkeztek (túl önismétlőnek találták a koncepciót), eleinte azt az utasítást adták, hogy egy izgalmasabb, egyjátékos kampánnyá formálják át az egészet, viszont végül a kaszálás mellett döntöttek. A döntésben segített, hogy a Red Dead Redemption 2 miatt előre kellett hozni a megjelenést pár héttel, és így már tényleg nem jutott volna elég idő egy normális kampány összeállítására. Hogy mégis legyen valami, betették a Blackout módot, ami csodával határos módon, 64 órás munkahetekkel időben elkészült, és segített a játékot a széria egyik legsikeresebb részévé tenni.
A cikkben szó esik még arról, milyen mostohán bánik a Treyarch a minőségbiztosításon dolgozó, ideiglenesen szerződtetett tesztelőkkel, akiket pótolható szolgaként kezelnek, a céges bulikon csak rövid ideig vehetnek részt, nem beszélhetnek a fejlesztőkkel, nem kérik ki a véleményüket azzal kapcsolatban, mit lehetne a fejlesztés során jobban csinálni, és nem részesülnek az eladások után járó bónuszból sem. Sajnos nem egyedi az eset, de reméljük, az ilyen riportok változást hoznak az iparba. Lehet, hogy a durva túlóráztatás nem idén szűnik meg: a 2020-as Call of Duty elvileg egy újabb Black Ops lesz, szintén a Treyarchtól, és mindössze 2 évet kapnak arra, hogy elkészítsék.