Hirdetés

Call of Cthulhu előzetes

|

Az angol nemzetiségű Headfirst Studios bátor vállalkozásba kezdett: ők fogják majd kiadni az első Cthulhu mítosz alapján pc-re készülő játékot. A történet mellett a grafikai engine az, ami még további játékosokat is a monitor elé köthet!

Hirdetés

Nehéz úgy elkezdeni egy cikket, hogy amikor leírom a játék nevét, akkor tudom, hogy ez lesz az első ilyen témájú program a PC piacon. E mellett további nehezítő tényező, hogy a Cthulhu mítoszt az olvasók nagy része nem ismeri és a feladat ezzel az enyém, hogy kedvet teremtsek a népnek eme legenda - vagy éppen mítosz - megismerésére. Természetesen nem ijedek meg a feladattól így most megpróbálok kedvet teremteni ahhoz, hogy az olvasó minél jobban megismerkedjen H.P. Lovecraft írói világával.

Hát, nem is tudom hol kezdjem, mert a téma nem egyszerű és nem szeretném később kifoltozni a véletlen folytán megmaradt üres lyukakat. Induljunk ki talán a horror fogalmából. Igazából ezért a műfajért elsősorban Edgar Allan Poe a felelős, az ő nevéhez kötődik a rettegés kezdete, de a sort utána mindenképpen Howard Phillips Lovecraft követi, akinek egyedi írói vénája, tehetsége és leírói képessége a mai világ emberét is elkápráztatja. Pedig nem írt annyira hihetetlen dolgokról: legtöbbször a XX. század elejei Anglia békés vidékét mutatta csak be, az általa kitalált
rémtörténetekbe ágyazva. Népszerűségét pedig bizonyítja, hogy még a XXI. században is jelentős példányokban kelnek el a könyvei, sőt az 1980-as évek elején létrejött a Cthulhu mítosznak a szerepjáték változata is, így Lovecraft szelleme örökké köztünk él. Regényei eme világon alapszanak mind, így nem is csoda, hogy amikor az embert már ennyi szórakoztató eszköz veszi körül, akkor végre az egyik játékfejlesztő cég azt mondja a világnak, hogy mi pediglen elkészítjük ennek a PC-s változatát.

A két Cthulhu ötvözete
A játék az alcímben említett két Cthulhu-ból fog állni: az egyik az írói részből míg a másik a szerepjátékbeli dolgokból tevődik össze. Könnyen kitalálható, hogy a történeteket a könyvekből merítették a srácok. A Dark Corners of Earth ugyanis négy nagyobb fejezetre oszlik (talán a Föld négy sötét sarkára?). Az epizódok egyenként szemezgetnek egy kicsit mindenből. A szerepjátékbeli adottságok viszont nem a játékmenetért lesznek felelősek, annál inkább hősünk tulajdonságait határozzák meg. Erre az első bizonyíték a Sanity pontrendszer, amely olyasfajta félelem pontokat jelképez. Horrorokból adódóan ugyanis az ember retteg, így a mi irányításunk alatt lévő páciensnek is megdobban olykor majd a szíve a normálisnál durvábban, ha esetleg olyat lát, amit természetes körülmények között (vagy esetleg egész életében) sose. Ekkor a kezdetben maximumon lévő Sanity pontjainkból veszítünk jelentősen,
tehát nem árt óvatosnak lenni, nehogy a halálrarémülés kegyetlen megismerkedésével idő előtt távozzunk az élők sorából. Vigyázzunk továbbá a lőszerrel is, mert ritka, mint a fehér holló és a pályákon sem hemzseg belőlük az utánpótlás (a nehezítés kedvéért a játékban még célzóka sem lesz!). Ezzel természetesen a Lovecraft rajongóknak nem mondtam sok újat, mert hiszen a történet nem arról szól, hogy szuperhírói képességekre szert tevén leírtunk mindenkit. A mondanivalója nekünk inkább az, hogy az emberi gyarlóságainkból nem tudunk kilábalni, az idegenek ellen a túlélésre esélyünk sincs. A belsőnézetes játékmenetben így általában a menekülést választva maradhatunk a leghosszabb ideig az élők között. Ezt nem árt észben tartani! Remélem a Headfirst Studios sem fog erről megfeledkezni a játék fejlesztése alatt.

Ideje lenne beszélni a piszkosabb dolgokról. A fejlesztés kezdetekor (jó rég volt már az is, majdnem, hogy 2 éve) a szereplők még csak 800 polygonból álltak és a grafika se volt valami nagy durranás. Ma már viszont, hogy a Call of Cthulhu: Dark Corners of Earth a NetImmerse enginet (ez a nemrég debütált Freedom Force játéknak is a szíve) és a Havoc fizikai modellezőt veszi igénybe, a változás szembetűnő. Éles, kiváló textúrák és 8000-10000 polygonból álló karakterek közé csöppen majd be a játékos, ha megkaparintja a teljes verziót. Nem is kell erre már szerencsére sokat várni, igaz a program így is sorozatos csúszások közepette van már, de a kiadó ígérete szerint legkésőbb a nyár záróhavában már mindenki borzonghat a forró éjszakák sötétjében.

Ennyi volt a mese mára
Remélem sokatoknak megtetszett ez a világ és a kultúrája. Aki még jobban megszeretne ismerkedni vele, annak irány az első eldugottabb könyvesbolt és vegyen pár H.P. Lovecraft könyvet, vagy ismerkedjen meg a Cthulhu szerepjátékkal. Végezetül pedig elhinteném, hogy készült már egy játék régebben H.P. Lovecraft egyik novellája alapján. A címe Necronomicon volt, így aki lustább olvasgatni, inkább a számítógépe előtt ülve ismerkedne meg ezzel a világgal az nyugodtan próbálja ki, még ha a program műfaja kicsit elvont (logikai kalandjáték).

Kapcsolódó link:

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)