Adrian Chmielarz, A Bulletstorm kreatív igazgatója nemrég bevallotta, hogy a a játék skill kill fícsörje - amely leginkább megkülönbözteti versenytársaitól - eredetileg nem is volt beletervezve a Bulletstormba.
Csak később, az élő tesztek hatására tették bele ezt a nagyon jópofa fícsört. "Mindenről a játékosok tehetnek, az Ő hibájuk"- nvilatkozta Adrian Chmielarz - "mi soha nem akartunk ilyesmit."
"Mi egyfajta homokozó harcot akartunk, ahol a homok az ellenfél, a vödör és a lapát a fegyvereid" - magyarázta - "miután ezzel kész lettünk kiderült, hogy a játékosok sokkal több időt töltenek az ellenséggel, mint amennyit kéne. Ahelyett, hogy simán megölték volna, belerúgtak a testbe, visszarántották az ostorral, majd újra belerúgtak, újra visszarántották és csak akkor ölték meg- mint egy emberi jojó, úgy bántak vele: s mindezt ahelyett, hogy szimplán megölték volna és kész."
" Mi pedig jól elgondolkodtunk ezen, ami történt. Mi lenne akkor, ha ezeknek az őrült mozdulatoknak nevet adnánk, pontokat és kitüntetéseket osztogatnánk érte? Majd upgrade-ek és unlockok is kapcsolódnának hozzá? Így született a Skill Kill rendszer..."