A Cenega Hungary és a FromSoftware jóvoltából lehetőségünk volt megnézni egy kicsivel több mint 20 perces prezentációt, amely betekintést engedett a hamarosan megjelenő Armored Core VI: Fires of Rubicon játékmenetébe. Yasunori Ogura, a játék vezető producere beszélt pár szót, az ő japán nyelvű előadását pedig Atsuo Yoshimura producer fordította angolra - egyértelmű, hogy ismét globális piacra támadnak.
Nagyon hosszú múltra tekint vissza az Armored Core széria, gyakorlatilag a sorozat egyidős a FromSoftware csapatával, de nem lepődnék meg azon, ha sokak számára ismeretlen lenne ez a cím, elvégre az utolsó rész, a Verdict Day (az ötödik számozott epizód közvetlen folyatása) tíz évvel ezelőtt jelent meg PS3-ra és Xbox 360-ra. Érthető, miért kezdték az egész prezentációt a fejlesztők az alapok felelevenítésével. Elég annyit tudni, hogy az Armored Core egy akciójáték-sorozat, melyben hatalmas mecheket irányítva harcolhatunk - és pontosan ez lesz az új rész esszenciája is.
Ez is FromSoftware, csak másképp
Yasunori Ogura szerint a csapat célja az volt, hogy meghagyják a széria alapjait, de közben mindenképpen át akarták emelni a FromSoftware modern akciójátékainak jól ismert és közkedvelt elemeit is. Gondosan megtervezett, horizontálisan és vertikálisan is bejárható, monumentális pályákat fogunk látni, melyek teljesítéséhez bizony el kell sajátítanunk a taktikus harcrendszer csínját-bínját is. És természetesen nem hiányzik belőle az egyik legfontosabb FromSoftware-faktor, a durva bossok legyőzése után járó sikerélmény sem. Ha valaki tehát arra számított, hogy ezúttal sétagalopp lesz a főellenfelek kifektetése, akkor rossz ajtón kopogtat. Megmaradt a tanuláson alapuló játékmenet is, vagyis kellő időt kell szánnunk arra, hogy kiismerjük az ellenfelek támadásait, mozgási sémáit, erősségeit és gyengeségeit, és ezek ismeretében más sokkal könnyebb lesz lenyomni őket, mint mikor még vakon ugrottunk egy összecsapásba.
Maguk a mechák teljesen testreszabhatók lesznek, és ez értelemszerűen nem csak a vizualitásukban mutatkozik meg. Jó eséllyel nem nagyon fog két játékos két teljesen megegyező óriásrobotot alkotni, hiszen minden apró részlet módosítható, ezeknek pedig mind van saját funkciója is. A küldetésekre bontott kampány kizárólag egyjátékos módban lesz elérhető, az online multiplayer a PvP-re koncentrálódik. Utóbbiból most nem láthattunk semmit sem, de egy kampánymissziót azért megmutattak a fejlesztők.
Ez a küldetés pontosan úgy indult, mint ahogy a játék összes ilyen missziója fog: kaptunk egy gyors eligazítást arról, hogy hová is megy robotunk, mi a feladat, mit és miért kell majd megtennünk a helyszínen. Most egészen konkrétan a Grid 086 nevezetű gyárat látogattuk meg, a RaD szervezet bázisát. Itt hatalmas nyílt tereken és kisebb, zárt pályarészeken is folyt a robotbunyó. Fontos mutatónk lesz a boost, ami tulajdonképpen a stamina helyi megfelelője, ezt fogjuk használni a mozgáshoz (ennek elégetésével repülünk például) és a harchoz is.
Változatos gépcsaták
Az ellenfeleket sokféle módon becserkészhetjük, nem ördögtől való ötlet a nyílt támadás, de a megfontoltabb, taktikusabb megoldások is kifizetődnek - használhatjuk például a szkennélest, ami a falakon keresztül is megmutatja az ellenséges egységek pozícióját. Tényleg minden játékos megtalálhatja majd az ígéretek szerint a saját személyes igényeinek megfelelő stílust, és ezáltal ez ehhez passzoló mechet is. Fegyverek terén is bőkezűek voltak az alkotók, sokféle rakétából, bombából és hasonló gyilokszerszámból válogathatunk, de nem maradt ki a közelharc sem. A harcmodor elég agresszív hozzáállást követel az eddig látottak alapján, de a defenzívebb játékosok akár pajzsot is bevethetnek, és gyógyulni is lehet majd a repair kittel. Halálunk esetén az utolsó elért checkpointtól tudjuk folytatni az adott küldetést.
A missziókon belül elérhető supply pointoknál feltöltődik az életerőnk (AP), valamint a muníciónk és a javítócsomagjaink is - olyan ez tehát, mint egy tábortűz, ha a FromSoftware vonalon akarunk maradni hasonlatok terén.
A mechünk alkatrészeit akár küldetés közben is átalakíthatjuk, ha tehát mondjuk egy olyan boss áll az utunkba, aki ellen egy fürgébb, mozgékonyabb robotra van szükségünk, akkor elég annyit tennünk, hogy rápakolunk egy jóval mobilisebb lábat.
Tántorgó gépszörnyek
Nagyon fontos mechanika lesz még a stagger, ami leginkább talán a Sekiro hasonló megoldására hajaz: egyes fegyverekkel sebzést vihetünk be, másokkal viszont a staggerre koncentrálhatunk, és az ellenfelek feje fölött látható mércét tölthetjük tele. Ha ez összejön, akkor az ellenlábas megtántorodik, és lehetőségünk nyílik rommá sebezni őt. A bossok is staggerelhetők, ezt nem árt majd észben tartani akkor, ha összetalálkozunk ezekkel a hatalmas melákokkal. A prezentációban egyet láttunk csak belőlük, de ő is olyan ellenfélnek tűnt, akivel hosszú időt eltölt majd az ember, mielőtt el tudja intézni őkelmét.
A játék gyakorlatilag egy reboot, ami remek kezdőpont lehet azok számára, akik nem próbálták a korábbi részeket, de a FromSoftware hű akart maradni az eredeti epizódokhoz, így a veteránok sem fognak pislogni, mikor elindítják az új részt. Az Armored Core VI: Fires of Rubicon 2023. augusztus 25-én fog megjelenni PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox One, Xbox Series X/S konzolokra, valamint természetesen PC-re (Steamen).
Az eddig látottak alapján nyilván nem ez lesz a következő Dark Souls, de azért kihívásban sem fog hiányt szenvedni az új Armored Core, amibe bátran belevághatnak majd a teljesen zöldfülű mechesek is.