Mióta a Valve másodlagosnak tekinti a játékfejlesztést, és annyi pénzt termel a Steammel, hogy abból még három kiadóóriást lehetne üzemeltetni, nem számíthatunk újabb Portal, Left 4 Dead vagy Half-Life játékra. A Dota 2 és a Team Fortress 2 jól mennek, készül a rajongókat egyelőre inkább sírásra, mint örömködésre késztető kártyás Artifact, amely ha valahogy mégis talál játékosokat, újabb pénzgyár lehet a cég számára, és hiába csinálhatnák meg akár veszteséggel is a fenti sorozatok folytatását, nem teszik. Szerencsére a Valve azért van annyira megengedő, hogy ha más előáll egy jó ötlettel, nem mond azonnal nemet, így megszülethetett a Bridge Constructor Portal, amely - és ez néhányatok számára meglepetést okozhat, kapaszkodjatok a forgószékbe - a Bridge Constructor, csak a Portal játékelemeivel. Mínusz a portálvető, de ez legyen a legnagyobb probléma.
Vissza a laborba
A fejlesztők a Valve teljes támogatását élvezték, így egy az egyben átvehettek mindent, amire a Portal franchise-ból szükségük volt - beleértve GLaDOS-t, aki ismét Ellen McLain hangján szólal meg. Bár nem annyira csípős a nyelve, mint a Portal 2-ben, a szövegei azért most is viccesek, ugyanabban a stílusban íródtak, mint annak idején; néhány poént újrahasználtak, de ez részletkérdés. Egy lapos, pálcikaemberszerű tesztalany szerepében játszunk, akinek az a feladata, hogy hatvan tesztkamrában hidakat építsen, amelyeken a targoncák biztonságban eljuthatnak a kijáratig.
Minden fizikatudásunkat elő kell vennünk, hogy statikailag megfelelő építményeket kreáljunk, amelyek nemcsak megállnak, de képesek feladatukat hosszú távon ellátni; vagy legalább addig, amíg minden targonca át nem ér. Ha egy célba jut, a feladatot már sikerrel teljesítettük, de úgy az igazi, ha mindegyik eljut a végéig, és itt válik az egész igazán nehézzé. Ha például egy rámpa nem elég stabil, a belengés miatt lehet, hogy a második jármű már máshogy ér földet elrugaszkodás után, illetve elképzelhető, hogy egy építmény egy targoncát még elbír, de kettő már túl nagy terhelést jelent neki. Szerencsére korlátlan mennyiségű alapanyagból dolgozhatunk, fémszerkezeteket és huzalokat használhatunk, amelyek vagy alulról támaszthatják, vagy felülről foghatják a hidat. Ha nagyon nem derengenek fel a kapcsolódó ismeretek, egy rövid dokumentum átböngészésével megtanulhatjuk, mit hogyan érdemes csinálni.
Portálok, gombok, gyilkos golyók
Persze ez eddig többnyire a Bridge Constructor leírása is lehetne. A Bridge Constructor Portal azokkal az elemekkel válik különlegessé, amiket a Portal játékokban láttunk: portálokkal, kockákkal, gyorsító és ugrózselével, lövegtornyokkal, ugratóplatformokkal és gömbökkel, amelyek azonnal felrobbantják rakományainkat. A portálok fix helyen találhatók, nem nekünk kell azokat kilőnünk, és olyan színű a bemeneti lyuk pereme, mint a kimenetié, hogy ne zavarodjunk meg, ha több be- és kijárat van a pályán. A kihívások kényelmes tempóban nehezednek, de az utolsó pályákon már olyan monstrumokat kell építeni, hogy aki nem kísérletezéssel, hanem ösztönből teljesíti a feladatot, az szeptembertől nyugodtan iratkozzon be építésznek.
Hatvan pálya első hallásra kevésnek tűnhet, de valójában elég játékidőt kínál ahhoz, hogy ne érezzük soknak a platformtól függően 2-3 ezer forintos árat. A gömbök visszapattanása néha nem úgy működött, ahogy vártam volna, illetve PC-n az elején valamiért kontrolleres instrukciókat is kaptam az egeresek mellé, de összességében ez egy remek logikai játék, és a fejlesztők jól bántak a licenccel.