A Sony Interactive Entertainment éléről tavaly távozott Jim Ryan vezetése alatt látványosan rágyúrt a PlayStation konzolok gyártója a szolgáltatásalapú címekre, ám az addig túlnyomórészt filmszerű egyjátékos élményekből álló portfólió színesítésére tett kísérlet felemás eredményt szült. A mérleg egyik serpenyőjébe a főleg PC-n zajos sikert arató Helldivers 2 került (a népszerűségét meglovagolva film is készül belőle), míg a másikban a ráköltött több száz millió dollár ellenére két hét után végleg leállított Concord landolt.
Volt idő, amikor legalább egy tucat live service-es projekt állt fejlesztés alatt, ám ezek számát még a Concord fiaskója előtt megfelezték, most pedig a Bloomberg beszámolója szerint két újabb játék munkálatait állították le.
Az egyik törölt projekt a Days Gone-t jegyző Bend Studiónál formálódott, az eddigi információk alapján annyit lehetett róla tudni, hogy egy teljesen új IP keretein belül egy nyitott világ várt volna a játékosokra. A másik elkaszált játékon a remasterekre és remake-ekre szakosodott Bluepoint Games dolgozott, ez lett volna a csapat első saját játéka, ám a Bend alkotásával ellentétben egy már bejáratott franchise, a God of War részeként látott volna napvilágot.
A PlayStation képviselője mindkét játék kukázását megerősítette, ugyanakkor sietett leszögezni, hogy nincs tervben az érintett stúdiók bezárása, ehelyett közös erővel igyekeznek megtalálni számukra a következő projektet, amin dolgozhatnak.
Mindössze 4 szolgáltatásalapú játék maradt már csak talpon a legújabb fejlemények következtében: a Bungie Marathon rebootja, a Jade Raymond vezette Haven Studios Fairgame$-je, valamint két Horizon spin-off, egy MMO és egy kooperatív fókuszú élmény.
Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!