A The Zombie Island of Dr. Ned nem amolyan összedobott munka lesz, ahogy maga a Borderlands sem volt az. A zombikkal tömött elfuserált szigeten, Jacobs Island-en hat órán keresztül kalandozhatunk, ha a küldetésvonalat követjük, de ezen kívül a nagyjából Arid Badlands méretének megfelelő terület természetesen szabadon bejárható lesz.
A szigetre teleport segítségével juthatunk el, de ha még nem aktiváltuk a teleportokat, akkor csak bepillanthatunk oda. A DLC a játékos szintjének megfelelően állítja be a szigeten található ellenfeleket, tehát bármikor is látogatunk oda, nem lesz egyszerű dolgunk. A számolás 10-es szinttől indul, szóval aki egy új karakterrel szeretne a szigetre érkezni, annak kicsit kilátástalan a helyzete a minimum 10-es szintű szörnyekkel szemben. Ezzel biztosítják, hogy a játékosok tényleg végigjátszották az alap Borderlands elejét, ugyanis a kiegészítőben nincs training. Ha először mondjuk 32-es szinten érkezünk a szigetre, akkor 32-es szintű zombik fognak ránk támadni, de ha később mondjuk 50-esen térünk vissza, akkor 50-es zombikkal futhatunk össze.
Új fegyverek nem lesznek, mert a The Zombie Island of Dr. Ned főleg a területre és az új történetszálra fókuszál. Van egy két mob, aki hasonlóan viselkedik az alapjátékban látottakhoz, mint például a Rakk, aki ugyan máshogy néz ki, de ugyanazokat a tulajdonságokat produkálja, mint teljesen élő mása. Míg az alapjátékban egy lábleszakadásba belehaltak, itt darabokra szaggathatod őket, csak jönnek és jönnek. Természetesen Clap Trap is tartogat érdekességeket, mindezt november 24-én mindenki megláthatja, akinek van rá fölös 10 dollárja.