A valós idejű stratégiai produktumok királykategóriás vezetőjének, többszörösen kitüntetett és megbecsült tagjának második epizódja elkeveredni látszik az eseti játékosok meghódítására fókuszáló könyörtelen háborúban. Chris Sigaty producerként tevékenykedik a Blizzard szervezeti felépítésében, ezzel ugyebár semmi probléma, ellenben legutóbbi kijelentésének hallatán számos StarCraft II fanatikust enyhe szívütést kapott.
Producerünk ugyanis kijelentette, miközben a professzionális elektronikus atléták számára szeretnének makulátlan folytatást kidobni, bizony energiájuk tetemes részét az eseti játékosok elcsábítására szentelik. Világszerte parázs viták kísérnek minden újonnan bevezetésre került játékelemet, az öreg hardcore rókák és profi StarCraft játékosok gyakran egymás kezét markolászva indítanak megfoghatatlan rushokat a Blizzard főhadiszállása irányába, rohamozásuk közben pedig méretes transzparenseken a „miért kell ennyire lebutítani a játékot?" kérdés díszeleg.
Chris Sigaty véleménye szerint az RTS műfajban járatlan játékosok meglehetősen nehezen kóstolnak bele olyan játékokba, melyekben erőnyerő számítógépeket meghazudtoló gyorsasággal kell gondolkodni és hibátlanul kivitelezni egy hetek alatt kidolgozott stratégiát. Szeretnék minden játékos számára egyszerűvé és érthetővé varázsolni a StarCraft univerzumát, sőt, Sigaty saját édesanyját is elküldené Zerg-vadászatra:
„Hatalmas és nehéz kihívásra vállalkoztunk, vékony kötélen táncolunk. Megpróbáltuk tökéletesen kiegyensúlyozni a játékot úgy, hogy az megfeleljen az eSports képviselőinek, de nézzétek...megpróbálom rávenni az édesanyámat is a játék kipróbálására. Mikromenedzsment képességei messze elmaradnak a profi játékosokétól, valójában negatív irányba tendálnak. A StarCraft II-ben a laikusok bármikor ráérezhetnek például a mikromenedzsment rejtelmeire és elsajátíthatják játék további király tulajdonságait."