A Hearthstone az utóbbi évek egyik legnépszerűbb játéka, viszont azt valószínűleg kevesen tudják róla, hogy milyen szokatlan projekt is volt ez a Blizzard számára. Az alábbi videóban többek között erről is szó esik, de leginkább arról mesélnek, hogy milyen kihívásokat rejtett a mesterséges intelligencia megtervezése.
A Blizzard esetében megszoktuk, hogy hatalmas, bonyolult játékokkal állnak elő, melyeken általában évekig dolgozik legalább 60-70 ember. Ezzel szemben a cég mégis megpróbálkozott egy olyan kísérlettel, ahol a lehető legkisebb csapat állít elő egy játékot, ami egyszerű és mégis ugyanannyira szórakoztató. A végeredménnyel alighanem már mindenki szembesült, hiszen a csapból is Hearthstone folyik, viszont a mögötte lévő technikai tudás legalább annyira figyelemreméltó.
Az alábbi videó a 2014-es Game Developers Conference-en készült, ahol Brian Schwab, a játék egyik dizájnere tartott egy előadást arról, hogy milyen tervezési megfontolások szerint működik a játékban található mesterséges intelligencia. Nagyon érdekes előadás, érdemes megnézni, ha valakit érdekel a játékfejlesztés.