A Blameless egy egyjátékos, narratív központú cím, amit egy dán speedrunner 1 perc 45 másodperc alatt vitt végig. A speedrun közösség azonnal csalást kiáltott, de erre Mathias (LoveBotFF) kemény szavakkal azt válaszolta, hogy "ez baromság".
Mathias a glitchless szabályok szerint játszott, ami azt jelenti, hogy nem használhatott ki semmilyen bugot, glitchet, vagy mesterséges gyorsítást. Az emberek azt hitték, hogy megszegte a szabályt, de valójában csak annyi történt, hogy a játék 144FPS-re állította magát.
Vannak olyan (főleg régebbi) címek, amiket komolyabban befolyásolnak a magasabb fps számok. Ha egy régi RTS-t arra kényszerítesz, hogy 60fps-ben fusson, akkor pillanatok alatt legyártódnak az egységek, napok telnek el, és a katonák 20-szor gyorsabban haladnak mint kellene nekik.
A speedrunok glitchless szabályai szerint a játékosok kötelesek bekapcsolni a VSync opciót, ami a játék fps számát a monitor frissítési rátájához zárná. Ez alapvetően 60 szokott lenni, mivel a legnépszerűbb kijelzők 60-nal dolgoznak. LoveBotFF-nek azonban egy 144hz-es képernyője van, így a VSync 144-re állította a Blamelesst, ami megpörgette a töltési időket, és így gyorsabb futamot tehetett lehetővé.
"Abban teljesen egyetértek, hogy a frissítési rátának nem kellene beleszólnia a speedrun időkbe, de nem én hoztam a kategória szabályait."
Az igazság az, hogy mivel a szabály VSync bekapcsolásra kötelez, így kénytelen volt 144fpssel játszani. A közösség ennek hatására most azt fontolgatja, hogy 60-as zárra kötelezzék-e a versenyzőket.