A The Old Republic több szempontból sem szokványos MMO lesz. A történet ugyanis kiemelten fontos lesz, még az etalon WoW is jelenthet majd neki a BioWare szerint. Daniel Erickson pedig most beavat minket néhány titokba.
A The Old Republic dizájnere szerint a legnagyobb baj, hogy a mostani MMO-kból hiányzik valami alapvető. Az MMORPG ugyanis alapvetően egy RPG kellene, hogy legyen, amit sokan játszanak. Sajnos ez nem így van - Erickson szerint - és emiatt bukik a legtöbb MMO. Egy RPG ugyanis mindig kínál valami célt, de emellett egy csomó más szórakoztató dolgot. A játékos nem rohan, hogy a végére érjen, hanem élvezi a játék minden apró részletét. Nos, a The Old Republic ilyen MMO lesz, azaz telve apróságokkal, a grindelés ismeretlen fogalom lesz (ezt azért, hisszük, ha látjuk), és bár végig a szemünk előtt lebeg majd a végcél, nem az lesz a fontos, hogy két nap alatt odaérjünk.