A Trophy-rendszer az a Playstation 3-nak, ami az achievment-rendszer az Xbox 360-nak: számos díj a játékosoknak, melyeket kisebb-nagyobb tettek végrehajtásáért kapnak az egyes játékokban. A hivatalos Playstation blognak köszönhetően most betekintést nyerhetünk abba, hogy a Bioshockban ezek miért járnak majd.
A trófeák négy kategóriába lesznek sorolva, nehézségük szerint. Ezek a bronz, ezüst, arany, és végül egy darab platina. A bronz kitüntetéseket olyan egyszerű feladatokért osztogatják, melyek egyszerűek, de bátorítják a játékosokat, hogy minél jobban mélyedjenek el a játékban. Ilyenek járnak például pár biztonsági robot meghackeléséért. Az ezüst trófeák már nagyobb kihívást jelentenek, ezeket az eltökéltebb játékosoknak szánják, és olyan feladatokat kell végrehajtanunk értük, mint az összes hangfelvétel összegyűjtése. Az arany trófeák megszerzése tovább nehezedik, ide az olyan vért izzasztó feladatokat sorolták, mint a játék végigvitele legnehezebb szinten, kikapcsolt vita chamberekkel. A legnehezebb, platina kihívás csak azok előtt lesz nyitva, akik már az összes többit megszerezték, de hogy ezért mit kell végrehajtanunk, azt még nem fedték fel.
Tehát ha valaki olyan eltökélt Sony-rajongó, hogy a Bioshocknak a létezéséről sem akart tudni, amíg be nem jelentették Playstation 3-ra, és csak most fog leülni elé, annak lesz mivel elfoglalnia magát az első végigjátszás után is.
Thx ATi0021