Mióta a THQ Nordic bejelentette a gamescomon, hogy milyen különlegesség készül az egykori Just Cause fejlesztők műhelyében azóta szomjazzuk a Biomutant minden új részletét, legutóbb például a narrátor szerepéről hallhattunk bővebben is a stúdiótól.
Az Experiment 101 vezetője és társalapítója, Stefan Ljungqvist ezúttal a DualShockersnek árult el pár újdonságot, most éppen a játékidő volt a téma. Stefan szerint a végigjátszás ideje nyilván függ az adott játékos habitusától, de ha mindenképpen mondania kellene egy számot, akkor azt tippelné, hogy legalább 10 órára rúg, de sokan ennél jóval több időt fognak eltölteni vele. Ráadásul a Biomutant magas újrajátszási faktorral is rendelkezik, ugyanis több befejezés is lehetséges attól függően, hogyan játszunk és milyen döntéseket hozunk meg a játékmenet során. Magyarázata alapján a játék világa haldoklik, de van egy hatalmas fa a középpontjában, a játékosoknak pedig lehetőségük van meggyógyítani azt úgy, hogy felkutatják a Nono névre keresztelt spirituális lényeket, valamint legyűrik a fából lakmározó drabális szörnyeket. Ez megnöveli a világ fennmaradásának esélyét és megkaphatjuk a jó befejezést, míg a fát elhanyagolók a sötét véggel szembesülhetnek.
A képet árnyalják a Biomutant törzsei is, amelyekből sok van és mindannyian a hatalomért küzdenek. Ezek kapcsolódnak állnak a Yin-Yang erkölcsi rendszerrel, tehát attól függően, hogy mely törzseket segítettük, meghatározzuk azt is, hogy ki válik a királlyá a játék végén és hogyan uralkodik a világon. Stefan úgy képzeli, hogy a Yin törzsek a Sithekhez hasonlatosak, míg a Yangok követése a Gyűrűk Ura trilógia happy endjét eredményezi. De akár le is számolhatunk az összes mesterrel, az is egy létező opció.
A Biomutant valamikor 2018-ban jön PC-re, PS4-re és Xbox One-ra. Várós?