A stúdiót az 1990-es években alapították, de igazi hírnevet a 2001-es Dark Age of Camelot című játékával ért el. Az első négy napban az eladási számok magasan felülmúlták a premier előtt vártakat, és egy évvel később már negyedmillió előfizetője volt a játéknak.
AZ EA 2006-ban felvásárolta a stúdiót, az óriáskiadó főnöksége alatt jelent meg a Warhammer Online is, de a Mythic az utóbbi időben kizárólag mobiljátékok fejlesztésével foglalkozott. Ők követték el a botrányos Dungeon Keeper portot, ami minden volt, csak élvezetes nem.
Már egy ideje a levegőben volt, de az EA most döntött úgy, hogy végleg bezárja a tizenkilenc éve működő stúdiót, és a mobiljátékok fejlesztését másra bízza. Egyúttal az EA biztosította a Mythic volt alkalmazottait, hogy segít nekik máshol elhelyezkedni.
Van kedvenc Mythic játékotok?