A F.E.A.R. és a No One Lives Forever alkotóiból verbuvált Blackpowder Games bejelentette első játékát, a Betrayert. A gyarmatosító idők Virginiájában játszódó horrorisztikus FPS noir-os, fekete-fehér elemeivel kicsit olyan, mintha a Sin City egyes jeleneteiben lennénk más háttér előtt.
A Betrayer trailert megnézve először nem tudtuk hova tenni a játékot, csak abban voltunk biztosak, hogy valami megmagyarázhatatlan szorongás költözött a lelkünkbe. A belső nézetes lövölde az amerikai gyarmatosítás idejében játszódik és élőhalott-szerű brit katonákkal helyezi szembe a játékosokat a vadonban. A történetet különböző tárgyak és naplók gyűjtögetésével ollózhatjuk majd össze, amik pirosan világítanak majd a fekete-fehér világban, ezzel még egyedibbé téve a Betrayer atmoszféráját.
Craig Hubbard, a játék kreatív igazgatója az interjúban elmagyarázta, hogy miért is esett a választásuk az amerikai történelem ezen időszakára. "Az akkori idők szociális helyzete borzasztóan érdekes volt" - mondta a fejlesztő. "Nem tudom, hogy olvastál-e róla, hogy milyen volt az élet az akkori kolóniákban - mondjuk amikor megszegted a törvényt, akkor ők... nemes egyszerűséggel addig pakolták rád a nehéz köveket, amíg meg nem haltál. Brutális és horrorisztikus, ami remek hátteret biztosít egy hangulatos és borzongató videojátékhoz.
A játék majdnem hogy teljes egészében fekete-fehér, kivéve a gyűjthető, vagy a történet szempontjából fontos tárgyakat, amik pirosan világítanak. A noiros külső a fejlesztők szerint azért is fontos, mert direkt megnehezíti a világban való tájékozódást és ezzel egyfajta bizonytalansággal és nyugtalansággal tölti meg a játékost, de nem feltétlenül félelemmel. Az csak ezután jön.
A Betrayer eredetileg nem ezt a dizájnvonalat követte volna, viszont a fejlesztés közben kipróbálták és egyszerűen beleszerettek. "Kipróbáltuk és amikor visszamentünk a színes világba, egyszerűen hiányzott az a feszültség. Megmutattuk a tesztelőknek mind a két változatot és mindenkinek a fekete-fehér megoldás tetszett jobban, mert sokkal izgalmasabbnak és a titokzatosabbnak találták" - mesélte Larry Paolicelli, a cég ügyvezetője és a UI felelőse.
A misztikus és néha-néha összezavaró világban nem rágják a játékos szájába, hogy mi is a teendője. Van egy térképünk, ami mutatja, hogy a stratégiailag fontos pontokat meglátogattuk-e már és megtaláltuk-e az összes nyomot, viszont nincs egy folyamatosan villogó HUD, ami mondaná, hogy merre is menjünk legközelebb. A harcrendszer is kifejezetten érdekes; ugyan az íjjal való harc egy kicsit emlékeztet minket a Far Cry 3-ra, mégis egyedi és izgalmas. Amikor meghalunk és újraéledünk, akkor az ellenségek nem ugyanott várnak minket, a játék véletlenszerűen szétszórja őket a pályán, ráadásul nem árt megjegyezni, hogy hol ért minket a vég, mert az addig összegyűjtött tárgyakat újra le kell majd rabolnunk a tetemünkről.
A Betrayer inkább a misztikus világára és az egyedi élményre épít, semmint a látványos harcokra. A brit kolónia titkának felfedezése izgalmas lehet, ha megfelelő mennyiségű és minőségű meglepetéssel és csavarral spékelik meg a körülbelül 5-6 órás játékmenetet. Ha kedvet kaptatok, akkor a Steam Early Access keretében már augusztus 14-től letölthetitek a Betrayert, csupán 15 dolláros áron.
Nektek hogy tetszik?