Több, mint tíz éve jelent meg a legutóbbi Doom játék, így hát nem nagy meglepetés, hogy a sorozaton felnőtt játékosok már tűkön ülve várják a folytatást, viszont mire számítsanak vajon azok, akik nem töltötték gyerekkoruk minden percét a Mars horrorisztikus űrbázisain?
A 22 éve indult sorozat ezúttal nem folytatást, hanem egy teljes rebootot kap, amire Pete Hines marketing menedzser és Marty Stratton, vezető producer szerint nagyon jó oka van az id Software fejlesztőcsapatának. Hines szerint ez leginkább azért van, mert míg hűek akarnak maradni a sorozathoz, nagyon fontos számukra az is, hogy tudják tartani a lépést a modern játékokkal:
"Az Id Software még nem fejlesztett játékot a jelenlegi FPS-generáció számára. Ha odamész bármelyik 16 éveshez a QuakeConon és megkérdezed, hogy mi a kedvenc lövöldözős játékuk, akkor azt fogják mondani, hogy a Call of Duty, vagy azt, hogy Battlefield, de nem a Doomot és ezért nem is lehet őket hibáztatni. Emiatt pedig eléggé fel van adva a lecke az id Software-nek, mert ha csak annyit mondanak, hogy 'hé srácok, új Doomot csinálunk' nem fognak mindenkit azonnal meggyőzni. Be kell bizonyítaniuk, hogy még mindig relevánsak az FPS-ek műfajában."
Stratton szerint ettől függetlenül fontos a Doom hagyatéka és a fejlesztők sokat foglalkoztak azzal, hogy megértsék, miért is voltak olyan jók a sorozat egyes darabjai, sőt, még Todd Howard tanácsát is kikérték: "Megkérdeztük Toddot és a Bethesda csapatát is, mert pont ugyanebbe a helyzetbe kerültek, amikor elkezdtek dolgozni a Fallout 3-on. Mindig szempont, hogy tiszteletben tartsuk az eredeti játékot, viszont közben előre is kell gondolkodnunk. Tudjuk, hogy mindenki Doom játékot szeretne, mi pedig a lehető legjobb Doomot fogjuk megalkotni."
Szerintetek mitől lesz igazán jó egy Doom játék?